Gå til innhold
  • Bli medlem

Gasskanne som lekker?


Zorax

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ganske ny med slik gassbrenner og boks og har et spørmål ang dette.

Skal det sprute litt gass/veske når man skrur på boksen? Brenneren er noe jeg kjøpte billig på ebay og gassen er fra biltema. Jeg testet den utenfor her jeg bor og det lekker ikke når jeg først får skrudd på boksen. Ellers så ser det ut som at alt fungerer som det skal.20190516_225345.thumb.jpg.7c4ddfd027e51e8bff605f3f483b143e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en primus power gas for noen dager siden. Virket som de hadde endret litt på designet, da boksen ikke lenger passet på "støttebein et" tiltenkt vanlige gassbokser. I tillegg nærmest rant det ut flytende gass idet jeg skrudde på brennerhodet. Luktet gass i huset en halvtime etterpå. Makan til ræl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha testet litt mer i dag så var det brukerfeil ja, skrudde på kannen litt kjappere denne gangen og da ble det et svakt pssh. Så da vet jeg det :P Takk for hjelp folkens 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilen må alltid være opp når brenneren skrus på, da er det gass som piffer ut. Holdes boksen på siden eller opp-ned er det som piffer ut flytende og mengden som kommer ut blir netto mye større.

Endret av Omnilite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.