Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste tau?


Vallers

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til billig tau som kan benyttes til barduner/bardunforlengere/div. andre bruksområder i leir?

Flaggline fra Biltema = 54,90 pr. 25 meter. 

EDIT: Biltema har også teltbardun (ink. strammere) til 64,90 per 30 meter.

EDIT: Biltema har også presenningsnor til 29,90 per 30 meter.

EDIT: Europris har 3mm tau på rull med bruddstyrke 30 kg (det er vel nok?) for 20kr per 20 meter. 

Noen billigere?

Endret av Vallers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye snor som kan virke, men det betyr ikke at det er spesielt bra. https://www.biltema.no/hjem/kjokkenartikler/husholdningstilbehor/pakkehyssing-2000018989 https://www.biltema.no/bygg/muring/muretilbehor/murersnor-2000034367

Har brukt den pakkesnoren i flere år før jeg byttet til noe med høyere kvalitet (Den holder jo i evigheter). Murersnor duger ikke til å henge noe som har noe vekt i, men den kan fungere som bardun eller klessnor.

Problemet er bruddstyrke, strammere, hvor godt den unngår å trekke vann, etc. Til telt og tarp bruker jeg bardunsnorer i f.eks. dyneema, eller bardunsnor med refleks. Reflekssnor er undervurdert på mørke kvelder, eller i leir hvor flere ferdes. Det er litt dyrere, men man får som oftest det man betaler for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius Engelsen skrev:

Ebay har greit utvalg i reflective paracord som har grei kvalitet.

Teltbardunene til biltema er nedten som strikk som suger til seg store mengder vann har jeg hørt.

Clas Ohlson sin universalline er veldig anvendelig og sterk 👍

Ser ut som det er de samme som følger med disse  3F tarpene fra aliexpress. Strammerne har jeg fjerna. De var ubrukelige, så jeg bruker knuter i stedet. Tauet vet jeg ikke. Har ikke rukket å bli en snobb på det området enda, men bare vent 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.