Gå til innhold
  • Bli medlem

Topokartet: Hvordan synkronisere med andre enheter?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg kan synkronisere sporingene mine fra iphone til ipad f.eks? 

 

Og hvordan deler jeg sporinge med andre via f.eks facebook? Kommer bare opp masse tall og tegn når jeg prøver. 

Endret av Tittei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste enheter med GPS, kart osv leser et filformat som gjerne heter GPX. Så finn ut om du kan eksportere i det formatet. Dette er den typen fil jeg deler med venner og kjente når det f.eks ksla deles skispor, lagrede punkter eller annet. som f.eks da jeg konverterte Googlekartet som er delt her inne med åpne koier og gapahuker i Norge slik at dere kunne legge de inn på GPSene. 

Facebook/messenger er ikke laget for å dele noe særlig andre filformater enn bilde/video (med noen unntak - det kommer litt an på hvilken enhet man sitter på, noen plattformer lar deg dele PDF f.eks. Dropbox f.eks er mye mer egnet til å dele filer av alle typer. 

Eksempel: 

Gapahuker og åpne koier i Norge.gpx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker å dele ruter og spor fra turer på en litt mer avansert måte kan jeg anbefale å konvertere de til KML-filer, laste opp ppå Google Earth og dele derfra. Det er for viderekomne, men jeg har laget en kjapp brukerveiledning for det her, dessverre uten kommentarer foreløpig:
 

 

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg trodde det bare var å trykke på chatt så kom det opp. 

Men er det ikke mulig å synkronisere topokart appen med flere enheter? Har appen på flere plattformer, men finner ikke noe sted å synke de, eller er det bare jeg som er blind? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.