Gå til innhold
  • Bli medlem

Lawson Xpedition 9' erfaringer?


K-nitraM

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke kjennskap til denne spesifikt, men jeg har en Lawson Explorer G3 med kastevekt på 7-28 gram. Jeg har bare hatt denne noen måneder og den blir utelukkende brukt til fiske etter sjøørret. Inntrykket så langt er at dette er mye stang for pengene. Jeg har også en Berkley Phazer Pro og en Shimano Beastmaster, og begge disse virker å være et litt knepp opp i kvalitet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stanga nevnt ovenfor, og jeg er skuffet. To av stangleddene er brukket etter kort tid. Det første røk på den første turen i ett kast. Det ble erstattet. På neste tur røk neste ledd. Dette er også erstattet, og etter dette har stanga fungert. Men jeg stoler ikke helt på den, så den blir ikke med til fjells. 

Vet at flere forhandlere er skuffet over mengden reklamasjoner på denne serien. Jeg ble også beskyldt for å være for hardhendt... Men dette har bare hendt meg med denne stanga. Stanga er nå erstattet av Daiwa Silver Creek. Den var så bra at sjøørett stanga fikk følge av lillebroren Trout. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Jofa19 skrev (På 6.5.2019 den 17.07):

Jeg har stanga nevnt ovenfor, og jeg er skuffet. To av stangleddene er brukket etter kort tid. Det første røk på den første turen i ett kast. Det ble erstattet. På neste tur røk neste ledd. Dette er også erstattet, og etter dette har stanga fungert. Men jeg stoler ikke helt på den, så den blir ikke med til fjells. 

Vet at flere forhandlere er skuffet over mengden reklamasjoner på denne serien. Jeg ble også beskyldt for å være for hardhendt... Men dette har bare hendt meg med denne stanga. Stanga er nå erstattet av Daiwa Silver Creek. Den var så bra at sjøørett stanga fikk følge av lillebroren Trout. 

 

Hei Jofa19! Hvilken stang sikter du til her? Lawson Xpedition eller Explorer G3? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/27/2020 at 9:59 AM, azpili2k said:

Hei Jofa19! Hvilken stang sikter du til her? Lawson Xpedition eller Explorer G3? Takk!

 

20 hours ago, Jofa19 said:

Det var Xpedition.

Jeg har litt liknende lik erfaring med Explorer G3. Mulig det er tilfeldigheter, men det får du avgjøre selv. Tuppen røyk første gang ved utkast etter noen turer. Fikk nytt stangledd fra Angler (RIP). Andre gang røyk den da den var stroppet på sekken i stangposen. Mente jeg var forsiktig, men ikke forsiktig nok altså.

Nykjøpet ble Berkley Phazer Pro II, og jeg har handlet inn stangtube :) 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg og har hatt Lawson Explorer G3. Brakk tuppen på første fisketur når jeg skulle sveive inn en spinner. Fikk ny tupp og denne brakk på nytt like etter. Denne gangen når stanga bøyde seg minimalt.

Jeg valgte å hive på litt mer gryn og kjøpte heller Shimano. Har fungert som ei kule siden. Lawsonstanga kasta jeg selv om de tilbydde meg enda en ny tupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigatøren skrev (3 timer siden):

Jeg valgte å hive på litt mer gryn og kjøpte heller Shimano.

Daiwa og Shimano får skryt av meg også. Bruker bla Speedmaster både i ferskvann og til sjøørret. Jeg er så forøyd at jeg sikret meg en tredelt Speedmaster 2-12 gram som reservestang på tilbud her i vinter. Vel verdt hver en krone ift mine erfaringer med Lawson.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.