Gå til innhold
  • Bli medlem

Kortfellesystem - Fischer eller Åsnes


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd både Fisher sitt system, og Åsnes sitt system, som kan si noe om det er stor forskjell på gliden mellom de to? Lurer på om fraværet av fellelås har særlig betydning, eller om det er stort sett lik glid.

Jeg bruker foreløbig Åsnes, og en stor fordel er at det er så lett å ta av og på fellene selv, uten å ta av skiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

Noen som har prøvd både Fisher sitt system, og Åsnes sitt system, som kan si noe om det er stor forskjell på gliden mellom de to? Lurer på om fraværet av fellelås har særlig betydning, eller om det er stort sett lik glid.

Jeg bruker foreløbig Åsnes, og en stor fordel er at det er så lett å ta av og på fellene selv, uten å ta av skiene.

Dette er eg au nysgjerrig på. Synes Fischer sitt ser bedre ut, og mindre sårbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at dem faller av, men de to siste rundene har d vært dårlig lim på mohairfellene. Dem jeg brukte i fjor løsnet i bakkant, men ble ordnet med colltex fellelim. Årets par med feller så kleba limet kun til en fell når jeg limte dem sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.