Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Høres mye mer komfortabelt med bånd rundt armen enn rundt brystet spør du meg, men så er ikke jeg vant til å gå med BH som sikkert gjør noe med hva man synes er ok.  :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Skjult lenke - logg inn for å se den til Garmin. Kan ikke si det plager meg å ha på. Merker det akkurat når jeg setter det på men så tenker jeg ikke mer over det.
Og ja, det er langt mer presist en slikt pulsmåling på håndleddet under klokka. Sistnevnte er greit der puls ikke varierer så mye eller det er lite bevegelse i hånda. Ergo er den veldig dårlig å intervaller  og vekttrening f.eks. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig merker jeg overhodet ingen ubehageligheter ved å bruke pulsbelte rundt brystet. Merker ikke at jeg har det på. Men jeg har også hørt at noen plages litt med det så må vel bare prøves. De koster ikke all verden.

Jeg vet at Scotch Rythm båndet nevnt lenger opp her som er til å ha rundt overarmen fungerer veldig bra som alternativ til brystreim.

Men førstevalget bør være brystreim så fremt det ikke skaper noe ubehag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brystreim skaper ikke noe ekstra ubehag her. Så det har jeg ingen problem med. Og det må nok bli en klokke med egen pulsmåler i tillegg. Eneste måten jeg skal gidde å trene kondis er ved intervaller. Og enkle belønninger på en liten skjerm 😂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, Kristian J. Vabø skrev:

Aldri testet pulsklokke, men blir det no bedre måling om man har klokken på innsiden av håndleddet, der man normalt kjenner etter pulsen?

Fordi pulsbelte måler hjerterytme og armbånd viser blodstrømmen. Så det har ikke med teknologien å gjøre men kroppen. Som jeg leser denne artikkelen. 

Skjult lenke - logg inn for å se den 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider