Gå til innhold
  • Bli medlem

Skogsdue


EinarW

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tror ikke du skal jakte skogduer jeg. Sist jeg sjekket var de fredet , og det tror jeg de er enda. De er ganske sjeldne. Men jeg tror vel egentlig at det kanskje er ringduer du mener. De er tallrike , og jeg jakter på dem i august på nyslådde kornåkre. Etter den 21. selvfølgelig. Også trær i nærheten av bekker er fine plasser å vente på dem om morgenen. De kommer ofte til slike steder for å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal jakte skogduer jeg. Sist jeg sjekket var de fredet , og det tror jeg de er enda. De er ganske sjeldne. Men jeg tror vel egentlig at det kanskje er ringduer du mener. De er tallrike , og jeg jakter på dem i august på nyslådde kornåkre. Etter den 21. selvfølgelig. Også trær i nærheten av bekker er fine plasser å vente på dem om morgenen. De kommer ofte til slike steder for å drikke.

Ja godt mulig det er ringduer.... Vet ikke om det er noe duebestand der borte, men vi får se.

Takk for tipset.

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenty av skogsduer der eg kjem frå. Trudde ikkje dei var freda....:)

http://www.lovdata.no/for/sf/md/td-20020211-0149-0.html

Jeg ble jo litt usikker nå , så jeg sjekket for sikkerhets skyld. Og som du vil se av lenken er det bare ringdue, av dueartene, det er åpnet jakt for.

Det er noen skogsduer her på sørvestlandet også. Kjenner dem igjen på det fargerike mønsteret rundt halsen. Men det er ikke ofte jeg ser dem.

Ringduer derimot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.