Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Femundstraktene. Hvliket redskap?


EinarW

Anbefalte innlegg

Skal bort til enten Storjyltingen eller Halvorsjøen i månedskifte og lurer dermed hvliket redskap som best egner seg å bruke der borte?

Blir vel mest harr en fisker der borte tenker jeg...

Skal en bruke sluk, i så fall hvilken er "best"? Skal en bruke flue, hvilken? Skal en bruke makk og dubb eller bare makk og søkke? Er makkadrag noe å tenke på?

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ok, takker for tips.

Sluk er utelukket eller skulle dette å gå?

ew

På vår tur til Rogen funket slukene til Sølvskjeia 10 grams bra. Sølvfarget med røde prikker på dagtid. Kobber med rød rand i skumring. Vi fikk både ørret, harr, abbor og ei gjedde (som datt av når den skulle landes).

Fikk alle unntatt gjedda mens vi dorget fra kanoen. Hadde laget oss fiskestangholdere som vi monterte i allyen.

Mark funket dårlig.

God tur 8)

Mvh Per O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg stort sett bare dorget på selve Femunden, men snakket med en deroppe som anbefalte en Panther Martin spinner med rød skje og svart kropp. Nå tror jeg ikke fisken går etter fabrikat, men denne fargekombinasjonen kan jo være verd å prøve ?

Skal du dorge, kan jo markdrag være noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.