Gå til innhold
EinarW

Fiske i Femundstraktene. Hvliket redskap?

Anbefalte innlegg

Skal bort til enten Storjyltingen eller Halvorsjøen i månedskifte og lurer dermed hvliket redskap som best egner seg å bruke der borte?

Blir vel mest harr en fisker der borte tenker jeg...

Skal en bruke sluk, i så fall hvilken er "best"? Skal en bruke flue, hvilken? Skal en bruke makk og dubb eller bare makk og søkke? Er makkadrag noe å tenke på?

ew

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville satset på flue :) ( bruker ikke annet)

Caddis, mygg i forskjellige stadier og diverse nymfer, gjerne guldhode. Kanskje også noen maur og stankelbein!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok, takker for tips.

Sluk er utelukket eller skulle dette å gå?

ew

På vår tur til Rogen funket slukene til Sølvskjeia 10 grams bra. Sølvfarget med røde prikker på dagtid. Kobber med rød rand i skumring. Vi fikk både ørret, harr, abbor og ei gjedde (som datt av når den skulle landes).

Fikk alle unntatt gjedda mens vi dorget fra kanoen. Hadde laget oss fiskestangholdere som vi monterte i allyen.

Mark funket dårlig.

God tur 8)

Mvh Per O.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så langt har jeg stort sett bare dorget på selve Femunden, men snakket med en deroppe som anbefalte en Panther Martin spinner med rød skje og svart kropp. Nå tror jeg ikke fisken går etter fabrikat, men denne fargekombinasjonen kan jo være verd å prøve ?

Skal du dorge, kan jo markdrag være noe å tenke på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Srx (Ron)

Det beste er Mack.

Mack og garn :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det beste er Mack. Mack og garn :)

Hehe. ;)

For de som er gamle nok til å huske Ønskekonserten på radio, spiltes der i gamle dager ofte ei salme hetende

"Det er makt i de foldede hender".

I miltitæret i Nord-Norge omdøptes jo denne tvert til ""Det er Mack i de foldede hender!" ;) .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.