Gå til innhold
  • Bli medlem

Rab Andes 1000- erfaringer og bruksområde


KS10

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å kjøpe en rab andes 1000- sovepose. Denne har 800+ fillpower gåsedun, med en fyllvekt på 1000 gram. Rab sleep limit er -27c. Er det noen som har erfaringer med denne posen? 

Vurderer posen til fremtidige turer til aconcagua, grønnlandskryssing etc. Vil en slik pose kunne egne seg til slike turer, eller bør jeg gå for noe enda varmere? Tenker å spe på med dunjakke og bukse ved evt ekstreme temperaturer. 

Hva tenker dere? 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har gamle modellen utan impregnerade dun. Bruker posen sen 4 år på vinterturer med inlet og VLB: ACT på Grønnland, Ryfylke, 2x Pasvik/Finnmark. Posen er grejt! Ner til -25/30c helt komfortabelt utan extra klänning på, i -36c tog jeg balaclavan og ulljakke och dagens skibukser till og frös ikke. Kanske var det ikke nödvendig, men jag var lite försiktig. Använde liggunterlag Exped Downmat 9 dlx. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.