Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med å få skikkelige kart...er det meg??


Kurt S

Anbefalte innlegg

Nå har jeg de siste 10-15 årene greid meg fint uten GPS....De siste årene har je brukt kart på mobilen (bortsett fra papirkart da). Men nå fikk jeg en Garmin GPSmaps 60cs gratis, så jeg kan like gjerne bruke den. Jeg har jo tross alt mange ganger tenkt at jeg burde anskaffe GPS igjen. MEN nå har jeg lastet både kart i fra Kartmannen.no og frikart.no. Resultatet er at jeg kun får fram kart som ikke er detaljerte i det hele tatt. Ikke tellekurver, ikke stier....kort sagt viser den knapt hvor Sandvika er :-( Hva gjør jeg galt?? Dette er jo ikke den "nye hverdagen" jeg har hatt våte drømmer om! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er et bilde som viser detaljnivået på Garmin Topo Experience kart. Merkede stier er riktige, hytter er merket, nasjonalparkgrensen er der, høyde og høydekurver m.m.
Garmin har også kart i 1:20000 tror jeg, de er enda mer detaljerte.
Husk at du kan stille på GPS-en hvilket detaljnivå den skal vise. På høyeste nivå bruker den lengre tid på å tegne opp kartet.

kart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk 1: Hvilke kart er aktive/ikke aktive.
Sjekk 2: Detaljnivå kan slåes av/på. Dvs du kan velge Lite eller Mye detaljer på de fløeste GPS`er.,


Sjekk 3: Hvordan legger du inn kartene? På noen GPS så (spesielt de gamle som min 60 Cx) så kan du ikke kjøre inn ett og ett kart. Da har du bare sist installerte utsnitt tilgjengelig. Her må du gjerne inn/ut med allt samtidig. 

Det skal være mer enn nok detlajer på Garmin sine Top-kart. Jer er henholdvsis Topo pro-serien og Topo Adventure-serien og begge disse er fra rett etter steinøksa. Det er mye bedre nivå på de nyeste kartene.
 

Den største forskjellen på disse kartene er skyggelegging for 3D-effekt og fargelegging. 

 


image.thumb.png.9e1562d8baf7282fa562ca1c936e8899.png

 

image.thumb.png.3107ae5529c4fb9c2d8ca7bd7abef57c.png

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.