Gå til innhold
  • Bli medlem

3 sesong sovepose


Anbefalte innlegg

Trenger tips til en god og lett 3 sesongs sovepose med god comfort. 

Skal bruke denne på turer fra 0 grader og til gode sommerdager. Har i utgangspunktet sett på helsport Alta., men er usikker på denne. 

Heller litt mot dunpose 

Trenger lengde på min 195 cm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skulle helle bort fra dun endte jeg etter en del research opp på MOUNTAIN HARDWEAR LAMINA Z, FLAME.

Lang og kjeivhendt som jeg er tok jeg meg også bryet med å få tak i Lang høyreZip fra tyskland. Jeg var ute i den når første barfrosten, snøen og sludd kom sent i høst. Gleder meg til å tusle ut og ta første natta i år nå i kveld. :)

1310g er passe og til sammenligning er Alta 2kg. 

Litt av grunnen til at jeg ikke valgte dun var at jeg ikke klarte se noen enighet om at det ikke lenger er noe issue med dun og fukt. 

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan du definerer din 3-sesong ;-)

 

Jeg bor i Finnmark og det en del sørpå kaller 3-sesongs kaller vi sommerpose ;-)

Jeg har også valgt meg en "3-sesongs" fra Mountain Hardwear, men har da valgt en Hyperlaminavariant med T-comf på -9 da jeg ønsker å bruke den tidlig vår og på jakta på høsten da ddet fort blir en del minusgrader her....

  • Takk 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv en -7 pose som 3-sesong, selv om jeg ikke bor i finmark..

Jeg anbefaler å se litt på warmpeace posene hos hekta på tur, dem er ikke de råeste mtp dunkvalitet, men man får mye for pengene. Og skal du bruke den på turer fra 0 grader og oppover så ville jeg sett på en pose som tålte noen minusgrader.

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmpeace 300 fra hektapåtur. Den blir litt kald når du bikker 0 grader, men da sover jeg med en stilongs-lag. Så om du fryser lett ville jeg gått for 600.

300 pakker veldig lite, og funker supert midt på sommeren. En skikkelig "bang for the buck"-dunpose

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Gittiamo skrev:

Jeg bruker min warmpeace 600 selv på de varmeste sommerdager.

Oj..  Min warmpeace solitaire 500 blir alt for varm så snart det bikker 8-10 plussgrader. Selv å bare ha den delvis på med full åpning langs siden er klin umulig.. 😅

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daktari skrev:

Warmpeace 300 fra hektapåtur. Den blir litt kald når du bikker 0 grader, men da sover jeg med en stilongs-lag. Så om du fryser lett ville jeg gått for 600.

300 pakker veldig lite, og funker supert midt på sommeren. En skikkelig "bang for the buck"-dunpose

Bruker 300 på sommeren her i Finnmark, også fin som hyttepose hvis man har tilgang til det. 600 bruker jeg om vinteren, smeller 300'en inni hvis det er veldig kaldt

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra Helsport Alta til MOUNTAIN HARDWEAR LAMINA Z, FLAME og er strålende fornøyd. 
Jeg bruker den gjerne på 7-800 meter i nord i østerdalen, og det hendte rett som det var at Altaposten var litt i kaldeste laget på de kaldeste dagene spesielt utover i august. 
Naturligvis kjekt at den både er forholdsvis rimelig, lett og tar liten plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.