Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommer på Lofoten med barn


Anna Hansen

Anbefalte innlegg

Hei. Vi skal reise til Lofoten med barn i juni. Har aldri reist nordover og har ikke erfaring med vær/klær. Her hjemme er vi mye på tur men da kjenner vi hva skal vi kle på oss :)

Hvilken klær/sko skal vi ha med oss? Alt fra hvilken bukse, genser , jakke...osv. Vi leier leilighet så regner med at vi skal ha mulighet for klesvask. Ungene er 9 og 3 år gammel.

Takk for alle tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på denne. Vi skal kjøre bil fra Oslo og til Lofoten i juli og tenkte å stoppe et par steder og gå kortere turer med telt. Vi har med barn på 3 og 6 år. Tips til mindre fjellturer hadde vært kjempefint! Både rundt Lofoten, men også oppover helgelandskysten. Og evt om det er noe veldig fine barneturer før vi når så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emnet er så ekstremt vidtrekkende, at det nesten ikke går an å svare. Været kan variere ekstremt. Ikke bare fra dag til dag, men på samme dag. Blir det sol kommer det ofte tåke inn og da blir det kjølig og rått på yttersia, mens det kan være fint på innersida.

Jeg bor på Helgelandskysten og skal man ta kystriksveien nordover er det mange ferjer og mange muligheter, og det er bare fantasien som setter begrensinger. Personlig syns jeg E-6 på innlandet oppover Trøndelag og opp mot Mosjøen er kjedelig transportstrekke, men fra Mo i rana og nordover er det vl litt mer å se på.

Så å legge opp til å starte Helgelandskysten med Vega osv, og heller ta en stikkvei inn til E6 når man blir lei er ikke dumt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.