Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering fra Helsport Nordmarka 3 camp. 2 pers. + hund


Andysor

Anbefalte innlegg

Har i 4 år brukt Nordmarka 3 i sikkert 50 + teltdøgn til 3 sesongs høyfjellsturer med 2 pers. og hund. Klart seg ganske bra, men ønsker nå noe bedre.

Viktig:

  • Bedre takhøyde
  • Stort nok fortelt til hund (Golden Retriever), bagasje og kokkelering i dårlig vær
  • Lavere vekt (3,5 kg) og mindre plass i 58 L sekk

Har sett på Exped Orion 3 UL, som har veldig god takhøyde (1,3 m), men er usikker på om de to forteltene er store nok til vårt bruk. Godt fornøyd med fortelt i Nordmarka 3. At det er selvstående er også et pluss, selv om jeg ikke har for vane å telte på svaberg. 2,8 kg. Artig valg og gøy med noe nytt og annerledes.

Har også sett på 2018 versjonen av Helsport Fjellheimen 3 SL. Veldig likt telt, og virker som en solid oppgradering. Kanskje det mest opplagte men "kjedeligste" valget da jeg vet at løsningen vil funke, men har langt lavere takhøyde enn Exped (1,1 m). Er en god del lettere (2,25 kg). 

Noen med erfaring og innsikt som kunne tenke seg å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.4.2019 den 15.57, Andysor skrev:

Har i 4 år brukt Nordmarka 3 i sikkert 50 + teltdøgn til 3 sesongs høyfjellsturer med 2 pers. og hund. Klart seg ganske bra, men ønsker nå noe bedre.

Viktig:

  • Bedre takhøyde
  • Stort nok fortelt til hund (Golden Retriever), bagasje og kokkelering i dårlig vær
  • Lavere vekt (3,5 kg) og mindre plass i 58 L sekk

Har sett på Exped Orion 3 UL, som har veldig god takhøyde (1,3 m), men er usikker på om de to forteltene er store nok til vårt bruk. Godt fornøyd med fortelt i Nordmarka 3. At det er selvstående er også et pluss, selv om jeg ikke har for vane å telte på svaberg. 2,8 kg. Artig valg og gøy med noe nytt og annerledes.

Har også sett på 2018 versjonen av Helsport Fjellheimen 3 SL. Veldig likt telt, og virker som en solid oppgradering. Kanskje det mest opplagte men "kjedeligste" valget da jeg vet at løsningen vil funke, men har langt lavere takhøyde enn Exped (1,1 m). Er en god del lettere (2,25 kg). 

Noen med erfaring og innsikt som kunne tenke seg å hjelpe?

Jeg kan varmt anbefale exped orion UL 3p, forteltene er ganske store og jeg vil tro det er god plass for en golden retriever i ene siden og kokkelering i andre siden. Mener forteltet er 0.95m på det bredeste og sidene er bratte. Vi har veldig god plass med to voksne og en shiba inu (den er dog bare 10kilo) inni teltet og det er null stress å kokke i forteltet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.