Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt v/Spranget


g-arnt

Anbefalte innlegg

Er det greit å sette opp telt i umiddelbar nærhet av parkering, der bilveien

mot Rondvassbu ender? Husker det var et sted som het Spranget, men om

det var akkurat der bilveien slutter, husker jeg ikke.

Lurte på om det var flust med hytter rundt dette punktet, eller om det var

noe forbud mot telting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spranget er et stykke ovenfor hyttene, så det skulle ikke være noen spesielle begrensinger. Flere mulige teltplasser, kanskje best lang bekken.

Men vær klar over at det er stor trafikk ved spranget. Den består av biler og busser opp dit, og mange folk langs veien oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hundre meter fra parkeringsplassen går det bru over elva. Hvis du krysser elva der og går mot Rondvassbu, kommer du (ca halvveis til Rondvassbu) til Krokutbekkhytta, ei åpen steinbu (Fjellstyret) med plass til to. Mulig det kan være folk der under reinsjakta, mne forøvrig står den til disposisjon for almenheten.

Bortsett fra det er det i samme område flust med fine teltplasser langs elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, som flere har sagt fra før, det er ingen restriksjoner mot telting på Spranget. Krokutbekkhytta er ikke fjellstyrebu, men i privat eie. På høyre side av veien, noen hundre meter fra parkeringsplassen og noen 100-metringer til oppover mot Illmannhø, ligger Illmannbua. Denne er fjellstyreeid og står åpen under reinsjakta som starta i dag. Her går det jo an å søke ly dersom det ikke er fullt av jegere her. Akkurat nå regner det i området.

Under reinsjakta er dyra stadig på flukt, og trekker flere ganger over veien og Ula like innenfor nasjonalparkgrensa. Prøv å slå leir nærmest mulig parkeringa, slik at reinen ikke blir forstyrra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tydelig å huske at sist jeg var innom Krokutbekkhytta (juli 2006) stod det oppslag om at den iallefall blir disponert av fjellstyret. Uansett var den åpen, og jeg vurderte å ligge over der, men

bestemte meg for å gå videre til Rondvassbu og seng.

Derimot står det ei trehytte (Krokutbekkhytta er ei steinbu med tretak) et par hundre meter lenger ned, som var låst og sikkert er privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.