Gå til innhold
  • Bli medlem

Eberlestock pakkrammer


AmundJS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er igjen, som ifjor ute etter annen pakkrammesekk, hadde og har ennå Bergans PowerFrame, kjøpte meg Norrøna Dovre 120 syncroflex (recon men lavere "knagger") solgte den og kjøpte para ranger, likte den ikke og kjøpte recon, denne var ALT for vond midt på ryggen, pressa hardt på og ga aldri slipp uansett innstillingene, dette skjedde da kun ved 25kg+ så fikk aldri testa Dovre med den vekta. Så da var jeg tilbake til det tunge beistet av en ryggsekk, PowerFrame.. har jo fått for meg at det må jo finnes sekk som er mere egnet enn denne til egentlig det meste utenom frakt av murstein.. Så hadde jeg en tråd her på forumet ifjor om dette, hvilke andre pakkrammer finnes? Fikk masse god hjelp og kom over mange typer sekker, men i år tenkte jeg å prøve ut Eberlestock sin Main Frame, så mitt spørsmål er:

Har noen, enten over lengre tid, eller bare en kikk i butikk, kjent på sekken? hvordan er den med vekt i? Er hoftebeltet godt nokk for tung bør på 25kg+? Hvordan er den generelle kvaliteten? Gode remmer? Sømmer ikke minst! Forhandlere av Eberlestock? Hvor skaffer en alle disse ekstra posene og den slags som dem viser til på nettsida si? Ser fordel med Eberlestock at en kan pakke en "sekk" eller pakkpose på størrelse alt for stor på vei inn til camp, legger den fra seg og pakker ut en mindre slik pakkpose og fester den, oppi der kan dagsturutstyr gå, da har en 2 sekker til 1 ramme, derav mindre vekt.

 

Takker for hjelpen på forhånd! 

Bare å flytte tråden over i den gamle om det menes som riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg er veldig glad i Hagløfs sine pakkerammesekker. De har sluttet å produsere disse for en god stund siden, men fortsatt mulig å få tak i brukt av og til, og til en rimelig penge. Min ble produsert ca 1975, men rammen er fortsatt i beste velvære. Sekken og hoftebeltet har jeg måtte skifte ut i fjor, men den har vært flittig i bruk frem til da. Med ny sekk i moderne lettvektsmaterialer veien den nå ca 2,2 kg og er på ca 100L.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.