Gå til innhold
  • Bli medlem

Endre på hoftebelte Norrøna recon pack Syncroflex


esstrom

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skaffet meg overnevnte sekk for ett år siden. Utrolig fornøyd med sekken, er perfekt når det skal fraktes store bører.

Men det er en ting som plager meg. Inni hoftebelte går det en søm(som det vanligvis gjør på hoftebelter). På grunn av sømmen blir det et "hulrom" der den går. Når jeg bruker sekken over flere timer så får jeg gnagsår der sømmen går. 

Jeg tror ikke det er selve sømmen som gnager men det nevnte utdypningen/hulrommet der sømmen går som gjør at huden kommer i klem(litt vanskelig å forklare). 

Jeg sendte avgårde en epost til norrøna og fikk svar at det kan bli vanskelig å sprette opp sømmen da stoffet kan rakne. Men de skulle sende meg nytt hoftebelte(!) for å prøve om det blir anerledes. 

Så over til spørsmålet:

Er det noen som har tips på hvordan jeg kan "fjerne" sømmen/hulrommet der sømmen går? Jeg tenkte å legge på et veldig mykt lim og så legge tynt stoff over, men er usikker på hvor godt dette vil fungere og at det er en stor fare for at det kan føre til gnagsår. 

Legger ved bilde av sømmen. 

20190402_205734.jpg

Endret av esstrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, sofasliter skrev:

Hva med å fylle igjen kløfta med noe, uten å sprette sømmen?
Altså legge noe oppi som fyller opp.
Så legger du et nytt stoff utenpå.

Tenkte det samme. Hva med å legge en tynn stripe skumgummi i spalten, og lime et mykt stoff over. Verd å prøve noe sånt, siden du uansett får et nytt belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det samme uansett hvor på hofta du plasserer belte? Nå har ikke jeg den sekken og har aldri sett innsiden av hoftebelte, men den sømmen / hulrommet markerer vel punktet som skal ligge på hoftekammen. Kan det være at problemet oppstår når beltet etter flere timers gange har seget ned, altså ikke ligger på hoftekammen lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Var inne på den selv om å fylle inn noe i spalten, var en mye bedre ide å legge i skumgummi enn å legge inn lim. Lettere å fjerne om man skal prøve andre løsninger. 

Det skjer uansett hvor jeg plasserer belte. Har et par andre tursekker hvor sømmen går så og si på samme plass men som ikke gir gnagsår. 

Tenkte selv at jeg strammet beltet for hardt og at det var en medvirkende faktor, men fikk samme resultat når jeg slakket opp beltet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.