Gå til innhold
  • Bli medlem

Massdrop x Dan Durston X-Mid 1P Tent


Memento mori

Anbefalte innlegg

De fleste etablerte produsentene på det norske markedet (feks Helsport, Fjällräven, Exped) bruker 40D nylon i sine bunnduker på de letteste teltene sine (Hilleberg går dog ikke lenger ned enn 50D nylon). En del amerikanske (feks TarpTent) mener jeg bruker 30D nylon.

Dermed er jeg i liten tvil om at en bunnduk vevd av 20D polyester er svakere enn normalt for lettvektstelt - spørsmålet blir om konsekvensene i praktisk bruk egentlig er OK. Og det er derfor jeg vil følge med på erfaringene etter hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår @a_aa

Men jeg er jo av den erke konservative typen så jeg har jo alltid med meg en extra bunnbuk som brukes.  Eller jeg legger et skum underlag under.  100 kg marktrykk kan jo gjøre litt av hvert ... :)

  Denne extra duken benyttes under chair kit så den må jo være med uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First of all, welcome to the forum @dandurston !

 Thanks for all the efforts you have done so far in replying all the questions in various links.  It is very appreciated for us geeks to have this kind of reply’s from the designer 😊

 We will for sure compare the tent vs. Helsport, Hilleberg, Fjellreven etc.

 I have not received my tent yet, EAT is around 25th of April. 

Happy Easter!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del har jeg gjennomført CO måling i teltet.

Måleren settes oppe i "hatthyllen" i innerteltet.

Første test var med MSR windburner.  Her fikk jeg 0 PPM i utslag !!!   Hadde forventet noe her ja. ( Dog en tidligere måling viste også 0 PPM)

Andre test med Optimus Terra weekend.  Her ble det skikkelig utsalg innen kort tid.  Fikk målt 485 ppm før jeg slokket brenneren og rømte teltet !!!

 

 

20190426_183812.jpg

20190426_183800.jpg

20190426_184255.jpg

20190426_185333.jpg

20190426_184618.jpg

Endret av Blaser
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.4.2019 den 20.59, Blaser skrev:

og da har (mass-) drop ute en ny bestilling på teltet:

https://drop.com/buy/massdrop-x-dan-durston-x-mid-1p-tent

 

Etter å ha sett litt rundt på nett så er x-mid segla opp som eit veldig interessant telt, ikkje minst fordi det i motsetning til mange andre lettvektstelt basert på gåstaver faktisk går heil ned til bakken og ikkje baserar seg på ein halvegs open front for lufting. Men lurar litt på massdrop som konsept, fungerar det greit @Blaser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, josteink skrev:

Etter å ha sett litt rundt på nett så er x-mid segla opp som eit veldig interessant telt, ikkje minst fordi det i motsetning til mange andre lettvektstelt basert på gåstaver faktisk går heil ned til bakken og ikkje baserar seg på ein halvegs open front for lufting. Men lurar litt på massdrop som konsept, fungerar det greit @Blaser

Konspetet fungerer helt greit.  I prinippet så er det samme som om du bestiller  fra andre  internasjonale nettbutikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Andreas B skrev (13 timer siden):

@Blaser Har du fått prøvd teltet flere ganger siden i fjor – har du gjort deg noen flere erfaringer? La nettopp inn bestilling på 2P-versjonen som nå er på Drop :-)

Nei, desverre.  Blir nok mer utover nå, ettersom man må finne på ting å gjøre ifbm korona.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.