Gå til innhold
  • Bli medlem

Atomic backland NC


Øyvind Jarhelle

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et par brukte atomic backland NC topptursko. Har forsøkt å lese om disse på nettet, men finner bare info om atomic backland carbon. 

Håper noen som har erfaring med disse skoene kan fortelle meg litt om følgende:

1. Er det mulig å ta av og på, evt skifte tungen. Den ser helt lik ut backland carbon, men jeg klarer ikke å løsne den. Ønsker ikke å bryte i stykker noe.

2. Skoene er i størrelse 28/28.5. Hvilken størrelse skal jeg oppgi til butikken når jeg skal kjøpe ski med bindinger? 

3. Backland carbon har et vanntett trekk hvor tungen er. Er dette noe som kan monteres på backland NC?

 

Endret av Øyvind Jarhelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare svare deg på spørsmål 2.

Plaststøvler produseres som regel slik at to størrelser benytter samme skall, og at bare innerstøvelen er forskjellig. 28 og 28,5 er derfor identiske for han som skal montere bindingen.

Jeg vil tro at dette uansett er et ca mål den som monterer bindingen trenger, og at nøyaktig tilpasning til din sko gjøres med bindingens justeringsmuligheter sammen med den aktuelle støvelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nylig min eske etter mine slike støvler.   Der lå det en infolapp angående tunga mm. Mener å huske at det står at man ikke skal ta av tunga. 

Kan se på det når jeg kommer hjem. 

Har støvelen selv. Veldig gode gåegenskaper. Funker fint til meg. Sitter godt på. Litt myke til nedkjøring er de. Men for kvikklunsjskiere så er de fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.