Gå til innhold
  • Bli medlem

Easyfuel eller Windpro?


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei! Sommersesongen er her snart og jeg tenkte å skaffe meg en litt større gassbrenner som egner seg til mer 

enn å koke vann. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal velge en primus easyfuel eller en msr windpro. De er i ca. samme prissegmentet. Er det noen som 

favoriserer den ene over den andre? Begge ser knall ut, men er en vinglepetter på valg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt begge. EasyFuel er overlegen til mitt bruk. Robust og velkonstruert, og gir mer effekt enn Windpro. Fin å småkoke på. Dessuten passer den i en lett modfisert Trangia-underdel og gir verdens beste vindskjerm når det er behov for det.  Underdelen av skjermen hviler på primusen, det er skjært 3 slisser i bunnen for kjelestøttene.
Kjappere gassbrenner finner du ikke :-)

 

s_1407_6631.jpg

Endret av Bjørn J
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min slangebrenner gjekk ad undas i fjor stod det for meg mellom Gravity og Windpro.

Eg ville ha stort brennarhovude. Har tidlegare sitti med pannekakesteiking til ein heil familie med hhv brennar med "vanleg" str hovud og Gravity. Merkbar forskjell på tid/gass brukt og resultat mat. 

Enda med windpro, og er særs nøgd. Å kunne sette gassen på haue er og noko eg sett pris på når eg opererar i temperaturer som er i grenseland for gass, eller berre vil ha raskt oppkok av vatn. 

Sammenlagt tek han lite plass, og får plass i min vesle kaffikjel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke windpro, men er veldig fornøyd med Easyfuel. Bra størrelse på brennerhode med forvarmingsbøyle så gassboksen kan snus på på hode. God på full gass og fin justering ned til lett simring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Windpro 2, det er mer enn nok futt i den og den har fin spredning av flammen.

De er gode brennere begge to, men ser du på vekten på bare brenneren, så veier Windpro 150g mindre enn Easyfuel. Easyfuel har piezo tenner, det har ikke Windpro. Uansett må likevel ha med noe å tenne med som backup.

Så egentlig koker det mest ned på hva du foretrekker.

Ps Fjellsport har dobbelreistrert Windpro ii, den ene koster nå 899, den andre 999..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.