Gå til innhold
  • Bli medlem

Turklokke - Anbefalinger fra forumet


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter turklokke med GPS og foreløpig vurderer jeg suunto traverse(alpha) og garmin instinct. Tenker å holde meg i 3000 kroners klassen eller under.

Egenskaper jeg prioriter er navigasjonsmuligheter, enkel betjening og holdbarhet.

Noen som har erfaring med klokkene jeg nevner eller har forslag til andre klokker med sammenlignbare egenskaper?

Bruksområder er jakt og turbruk samt hverdagsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har traverse alpha klokka og har hatt den i to eller tre år nå. Det er klokka jeg bruker på jobb og den jeg har med på tur. Holdbarheten på denne er det ikke noe og si på, har enda ikke en ripe i glasset. Navigasjon bruker jeg den ikke til, men har brukt den til å logge hvor jeg har gått. Høydemåleren syns jeg også er veldig grei og ha, den funker selv om ikke gps er skrudd på. når gps er i bruk går batteriet ganske fort på klokker. 

Skal du ha kart på klokka må du nok opp i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Traverse alpha - klokka. Enkelt å lage navigasjonsspor i movescount.com og overføre. Hurtigvalg for start av sporlogging, lagre stedet du er på og lommelykt (god nok til å romstere i sekken og teltet om natta, samt å finne frem på turisthytta etter at strømmen er slått av for kvelden). Batteritiden er også helt ok. Jeg har den på 5 sekunders GPS intervall for navigering og da holder den et par dager, ellers bruker jeg den på 60 sekunders intervall hvis jeg kun er ute etter sporlogg (f.eks geotagging av bilder) og da holder den en uke med 12 timers logging pr dag. Hvis du ikke trenger sol-/månekalender, rødt nattlys og automatisk skuddgjenkjenning er en "vanlig" Traverse like god, men de er ganske nært i pris for tiden. En fordel til med alpha-varianten er at stroppen er lang nok til å ha utenpå jakke - veldig praktisk, så trenger en ikke grave under mange lag med klær og votter om vinteren. Den er ikke særlig sterk på aktivitetslogging i hverdagen (skritt, kalorier osv) så er du ute etter det er nok Garmin Instinct bedre, men du får varsler fra mobilen (som du ikke kan gjøre noe med utover å se at de kommer). Jeg hadde kjøpt Traverse´n igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.