Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettere stangbeskyttelse til Shimano BX teleskopstang


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
31 minutter siden, Memento mori skrev:

49FCC25C-FA81-4F09-840E-F869ADE486C5.thumb.jpeg.ee370bb311de10dce9ecb90710ac7e4f.jpeg

Stang og snelle er lett med sine 267 gram.

4B9D0B68-CE73-4E99-A2C7-23A9CFE00BA0.thumb.jpeg.78a892459046dccbec4c1c28dde22147.jpeg

Men stangbeskyttelsen veier jo nesten like mye. 

Har noen noe tips til beskyttelse som er lettere? Går ofte i skogen, så sekken subber inntil bjørk og busker. 

Prøvde å finne bilde av den jeg har laget, men det kunne jeg ikke finne i farta. Jeg har laget et enkelt futteral av gulvfoam (litt tykk type som jeg har brukt under laminatgulv) som jeg har teipet sammen og forsterket med gorilla-teip. Fungerer veldig bra og veier en brøkdel av den originale. 
Den originale er fortsatt genial når vekt ikke er så viktig, men som du sier.. Den veier nesten like mye som stang og snelle ;-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare det medfølgende stangtrekket på min BX 165UL, og så legger jeg den på innsiden eller inni et brettbart sitteunderlag jeg har festet på siden av sekken. Stangtuppen ligger helt inntil den mer solide nedre del av stanga og er på den måten litt beskyttet. Jeg må være forsiktig når jeg legger fra meg sekken, men det har gått bra hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.