Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på tvers 63 grader nord


Stian90

Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger å gå norge på tvers i sommer.

Tenker å gå fra Stjørdal til Tydal, jeg planlegger å gå med telt eller hengekøye.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med denne turen, gjorde du noen spesielle erfaringer du ville tipset andre om å gjøre?

Lurer også på om det er nok trær på ruta til å gå med hengekøye istedet for telt?

Har noen andre gått denne turen med telt eller hengekøye?

Dette blir også min første tur som er så lang (7 dager) noen gode råd? 

 

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Gjekk turen i september, som min første lengre tur. Det gjekk kjempebra. God rute som er veldig godt merka, men vær forberedt på en del myr, vertfall de første to dagane. Gode matlager på hyttene også, så det skal de ha skryt for!

No sov vi på hyttene, og eg har ikkje erfaring med kva trengst for hengekøye, men det er etter mi meining godt med trær langs ruta, spesielt dersom en ikkje har behov for å stoppe rett ved hytta. 

Prestøyhytta og Nedalshytta er vel stoppene med minst skog rundt seg, tenker at om du ser på bilder fra hyttene på ut.no og evt kart så får du nok et inntrykk om det lar seg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med hengekøye i høst 🙂 ikke noe problem det. Bortsett fra at jeg lå i regn og ble kless bløt da tarpen som fulgte med hennesy er akkurat for liten. Ta med deg godt med ull tøy så skal du nok overleve. Evn også en fjellduk i tillegg som er tett ellers kan det trekke fælt. Og bruk liggeunderlag for vind også. Er mye prøv og fail med camping men det er jo egentlig ganske gøy. Ikke gå over fjells sent på kvelds. Er ikke trær der. Overnatt nærme en vei for litt sikkerhet. ( Er ofte veier nedi daler.. ) ? Bruk kart. Ull ... Heng køya litt lavt så kan du ha sekken under som et nattbord og kan kose deg med frokost. Har nok borti 50 netter i hengekøye men tror jeg aldri har fått den helt tett. Går da somn regel bra da  . Nå går jeg over til telt for å prøve det i stedet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.