Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips til 4-7 dagers tur på ski?


Aneande

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Kom akkurat hjem fra nydelige dager i Finnmark på ski (Karasjok til Alta). Det gav skikkelig mersmak til å planlegge neste tur. Jeg tenker å ta ut en ukes ferie i starten av april. Noen som har turtips til en fin vintertur på fjellski? Helst vintermerket rute siden jeg skal gå alene 😊 Er ganske fleksibel på området, reiser gjerne ett stykke for å få en fin tur!

Takk for forhånd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 timer siden, Aneande skrev:

Hei 😊

Kom akkurat hjem fra nydelige dager i Finnmark på ski (Karasjok til Alta). Det gav skikkelig mersmak til å planlegge neste tur. Jeg tenker å ta ut en ukes ferie i starten av april. Noen som har turtips til en fin vintertur på fjellski? Helst vintermerket rute siden jeg skal gå alene 😊 Er ganske fleksibel på området, reiser gjerne ett stykke for å få en fin tur!

Takk for forhånd!

Vintertur er farlig avhengighetsskapende ;-)

Mitt forslag: "Hardangervidda på langs", Finse - Haukeli eller Finse - Røldal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangervidda er flott. Likeins Tafjordfjella i Reinheimen. Byd på litt anna type terreng enn det ein finn i fleire av dei meir "brukte" fjellområda. 

No veit ikkje eg kvar du bur i landet, men Sylan er jo også eit vakkert område, som eg har til gode å vitje på vinteren, men ser veldig flott ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 8.11, whistler skrev:

Vintertur er farlig avhengighetsskapende ;-)

Mitt forslag: "Hardangervidda på langs", Finse - Haukeli eller Finse - Røldal.

Takk for tips! Planlagte finsetur i ferien i fjor. Men måtte gå for plan B pga 19-21 m/S flere dager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 10.56, Tessatroll skrev:

Hardangervidda er flott. Likeins Tafjordfjella i Reinheimen. Byd på litt anna type terreng enn det ein finn i fleire av dei meir "brukte" fjellområda. 

No veit ikkje eg kvar du bur i landet, men Sylan er jo også eit vakkert område, som eg har til gode å vitje på vinteren, men ser veldig flott ut!

Takk for svar! Begge deler høres fristende ut! Jeg holder til på Eidsvoll/Akershus og Rena/Hedmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 13.32, Tor-Erik-L-77 skrev:

Spørs jo litt hvordan vær/temperatur blir fremover. Hvis det blir mye mildvær og sol så forsvinner snøen raskt :) 

Så jo når jeg og @whistler var i Gausdal nå i vinterferien så var det allerede lite snø endel steder. 

Sånn sett er kanskje Hardangervidda et av de tryggere valgene?

Takk for tips! Ja, må nok følge litt med på værmeldinger og snøforhold. Samt ha en snøsikker plan B 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå Grotli kan du gå ut i 1000 meters høgde. Tafjordfjella frå den kant og Breheimen sør om vegen er båe ganske snøsikre områder, og går ein seg innover mot til dømes Danskehytta går ein mot 1500 moh. 

Så er nok fleire områder enn Hardangervidda osm kan funke på den tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.