Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka på tvers T/R - dag for dag tråd


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
4 timer siden, Rogavel skrev:

Hadde vært intrs å sett lighterpack listen din/deres for denne turen, dersom du har?😊

Har ikke noe lighterpackliste på denne turen. Det er et salig oppkok av mitt vinterutstyr og fullgjennomgang av kott og skap. Avkommet stilte med vintersko og seg selv i prinsippet, så alt som er i bruk er mitt vanlige utstyr til vinter på 3 sesongers. Konemors 9 lw underlag, min 3 sesongers sovepose med jervenduk som forsterking/transportbag/artic bedding. Lånte litt små i omfang truger, min gruspulk etc... 

Så er bare akkurat utstyr at vi fikk nok til å reise på en slik tur. 

Det er forøvrig hans første flerdagstur om vinteren. Har bare vært en og annen overnatting ute, siste for ca 12 år siden. 

Endret av Memento mori
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge, veldig artig å følge dere på denne turen. Tipper det er en del jobb å sørge for disse daglige innslagene, men er svært takknemlig for at du tar deg bryet med dette hver dag. Så tusen takk igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil E. skrev:

Hvordan fungerte jervenduken som "bedding"? 

Den funker bra. Den er helt vanntett i stoffet, men den blir litt stor og hjørnene bør surres inn. Savner lommene til småting, men går du med sekk -så er det løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Memento mori skrev:

Den funker bra. Den er helt vanntett i stoffet, men den blir litt stor og hjørnene bør surres inn. Savner lommene til småting, men går du med sekk -så er det løst. 

Å - var det her jeg så det! Takk for tipset - kommer godt med når jeg skal gå Ustaoset-Finse om et par uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.