Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda sommer 2019


Kjetil E.

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser ut som Mårbu turisthytte skal arrangere en eller annen festival 14 - 16 juni. De tilbyr båtskyss fra Synken og da tyder vel det på at veien inn forventes åpnet til den tiden.  Så da skulle det vel være mulig med tidligtur til østvidda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vurderer å gå Hardangervidda på langs eller evt på tvers, hvis jeg kan få logistikken til å gå opp. Tanken er å kjøre bilen til Kongsberg, hoppe på toget der til Geilo eller Finse og returnere til Rjukan. Men..er det noen her som vet eksakt om det er lov å ha med hund på bussen fra Rjukan? Eller hvordan har dere andre med hund på tur løst dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det blir en tur opp til Vikbekkfjellet m/omhegn førstkommende lørdag.

Litt spent på om jeg får fullført da jeg  tror jeg brygger på en planetar faciitt (betennelse i fotsålens seneplate )..

Får ta med sportsteip og paracet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på litt misunnelse nå og skulle gjerne ha vært oppover selv. Var litt uvøren og tok et par ribbein for litt siden og må nok vente et par uker før jeg prøver meg.

God tur og lykke til.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 14.53, rayun skrev:

Kjenner på litt misunnelse nå og skulle gjerne ha vært oppover selv. Var litt uvøren og tok et par ribbein for litt siden og må nok vente et par uker før jeg prøver meg.

God tur og lykke til.

Mange takk og god bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen, hunden og jeg planlegger tur fra Haukeliseter til Finse, eller motsatt vei.  Vi skal telte og et mål er å få med oss Hårteigen. Noen som har synspunkter rutevalg/ på hvilken vei det er best å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Väljer mellan två turer i år. Den ena kan bli en rundtur på Vidda, start och mål i Finse,  9 dagar. Första etappen skulle bli Finse-Rembesdalseter (men läger en bit före, stugläget är fult). Jag  gick den etappen 2007 och då saknades bro på ett ställe, men det gick bra med snöbrygga. Någon som vet något om läget i år? Turen är tänkt att börja den 23 juli.

Endret av marmotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lari skrev:

Fruen, hunden og jeg planlegger tur fra Haukeliseter til Finse, eller motsatt vei.  Vi skal telte og et mål er å få med oss Hårteigen. Noen som har synspunkter rutevalg/ på hvilken vei det er best å gå?

Best å gå fra nord til sør etter min mening. Da har du sola i ansiktet og en enklere start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 13.27, Kjetil E. skrev:

Da ser det ut til at det blir en tur opp til Vikbekkfjellet m/omhegn førstkommende lørdag.

Litt spent på om jeg får fullført da jeg  tror jeg brygger på en planetar faciitt (betennelse i fotsålens seneplate )..

Får ta med sportsteip og paracet..

Fra en med kronisk PF; Voltarol forte krem + fotrulle/massasjeball er eneste reseptfrie remedier som hjelper her i gården. Tar bort det verste av smerte, resten får man bare bite i seg. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Klodrik skrev:

Fra en med kronisk PF; Voltarol forte krem + fotrulle/massasjeball er eneste reseptfrie remedier som hjelper her i gården. Tar bort det verste av smerte, resten får man bare bite i seg. 

Knasker voltaren.. takker for tipset om voltarol og rulle..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi og jeg planlegger en tur til Hårteigen i ferien vår i august. Vi tenker å parkere på Middalsbu og gå til Området ved Litlos første dagen og til Hårteigen andre dagen. Om været er bra tenker vi å telte på toppen. Siden vi har bilen parkert ved Middalsbu blir det retur samme vei. Vet noen om hvor mye snø det ligger i røysa opp mot Hårteigen og om det er sannsynlig at den blir borte før august?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fred Olav Svartdal said:

Kona mi og jeg planlegger en tur til Hårteigen i ferien vår i august. Vi tenker å parkere på Middalsbu og gå til Området ved Litlos første dagen og til Hårteigen andre dagen. Om været er bra tenker vi å telte på toppen. Siden vi har bilen parkert ved Middalsbu blir det retur samme vei. Vet noen om hvor mye snø det ligger i røysa opp mot Hårteigen og om det er sannsynlig at den blir borte før august?

Den er nok helt borte til august om ikke det blir mere vinter på vidda som det er nå da

Endret av tklami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sekken så og si blitt pakket ferdig til avreise i morgen. Planen er å kjøre til tinnhølen og ta meg en to ukers tur. Sekken blir i år som tidligere år stor og tung. Tipper ca 33 kg inklusiv 2 liter vann ved start. Så min recon er fylt så godt det går, mat tar mye plass. Tar med all mat jeg trenger på turen fra start. Tipper med den værmeldinga som ligger nå at jeg beveger meg nedover til besso for så og skrå vestover mot hårteigen. Derifra kan det være jeg går litt mere vest for så og ta en kveld på Litlos. Deretter blir det litt østover før turen svinger mot nord igjen. Ikke veldig detaljert plan da vær og forhold bestemmer litt hva jeg finner på fra dag til dag. Fin tur satser jeg på uansett. Avreise blir fra kristiansand i morgen, så blir nok ikke så mye labbing i morgen tipper jeg. 

Uansett skal det blir godt og komme seg på langtur igjen 😊

Endret av tklami
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tklami skrev:

Da har dekken så og si blitt pakket ferdig til avreise i morgen. Planen er å kjøre til tinnhølen og ta meg en to ukers tur. Sekken blir i år som tidligere år stor og tung. Tipper ca 33 kg inklusiv 2 liter vann ved start. Så min recon er fylt så godt det går, mat tar mye plass. Tar med all mat jeg trenger på turen fra start. Tipper med den værmeldinga som ligger nå at jeg beveger meg nedover til besso for så og skrå vestover mot hårteigen. Derifra kan det være jeg går litt mere vest for så og ta en kveld på Litlos. Deretter blir det litt østover før turen svinger mot nord igjen. Ikke veldig detaljert plan da vær og forhold bestemmer litt hva jeg finner på fra dag til dag. Fin tur satser jeg på uansett. Avreise blir fra kristiansand i morgen, så blir nok ikke så mye labbing i morgen tipper jeg. 

Uansett skal det blir godt og komme seg på langtur igjen 😊

God tur.Vi drar fra samme sted om ca 4 uker .Trondsbu-Haukeliseter . Har tenkt og bruke ca 9 dager. :) :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kjetil E. skrev:

Da måtte jeg kansellere turen opp til Vikbekkfjellet grunnet fotproblem.. Må da utsette til august.. 

Kjedelig. Håper du får orden på det innen rimelig tid og kommer deg avgårde før kortsalget stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.