Gå til innhold
  • Bli medlem

Keron 3 eller Keron 3Gt?


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei !

Jeg har lenge hatt Helsport fjellheimen 3 x-trem og tenker å bytte ut til Hilleberg. Jeg er ikke så fan av de skrå veggene i fjellheimen og ønsker meg et telt slik som keron, slik at man kan utnytte hele arealet. Dette teltet har jeg som plan å bruke på vinter i pulk og noen turer på sommer(når man er flere og kan dele vekten). Det jeg lurer på, er om man bør gå opp de ekstra 800 grammene for GT-modellen. Noen her som har modellen uten GT? Hvordan er det å bruke primus i dette teltet? Er forteltet stort nok, eller må man kokkelere i innerteltet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde for en tid tilbake ett Keron 3GT som ble solgt for å finansiere ett Saitaris. 

Da jeg igjen luktet på 3 manns telt, valgte jeg Keron 3 siden jeg tenkte det burde gå greit uten det store forteltet og at det lettet vekten noe om det skulle ligge i ryggsekken. Men etter å ha slått det opp og testet det litt med barna på plenen hjemme, ble det videresolgt ikke lenge etterpå.

Siden teltet primært skal brukes på vinteren og det er digg å ha godt med plass på vinteren med alt rotet de ekstra klærne og utstyret medfører, slo jeg til på Keron 3GT da fjellsport hadde 30% avslag i fjor høst. 

Angrer ikke på det.

Du skriver ikke noe om hvor mange som skal bruke teltet og/eller om du skal ha med barn. Vinterstid, om det bare er deg, så burde det holde med vanlig Keron 3, om dere skal være 2+ eller ha med barn, tror jeg GT modellen vil tilby det du vil savne av ekstra plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har GT og tenker at mitt neste truleg er utan.

Eg nyttar fortelt minimalt, og trives godt med å ha det meste i innertelt. 

Eg greier kokelere i tilsvarende små fortelt som Keron3, men eg er kort og mjuk, og sitt i innertelt og styrer med det som er i fortelt, uten grop. 

Er litt ekstra forsiktig akkurat når eg fyrer opp og til brenner brenn jamt og stabilt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingfalcon

Tusen takk for gode svar! Da tror jeg slår ifra meg Keron. Vi skal primært være to stk i teltet, så da tror jeg det blir Keron 3GT :D Høres fantastisk ut med to innganger/fortelt. Jeg får heller bære litt tungt om sommeren og nyte plassen. Jeg føler jeg ikke kan forsvare å ha så mange telt, så det må bli et helårstelt for to til sommer og vinter og heller et lite solotelt når jeg drar alene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingfalcon

Kanskje jeg bør ta det med i beregningen. Jeg er jo ingen marinejeger og har heller ingen planer om Grønlandstur med det første. Men selvsagt fint med en nylonbolig man føler seg trygg i, men kanskje Kaitum holder i massevis for mitt bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.