Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til villmarkstur i juli


thomharb

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute etter tips / ruteforslag til en liten villmarksekspedisjon i juli. 

Jeg er ute etter å oppleve naturskjønne omgivelser langt fra folk. Fiske (aller helst ørret) og gode muligheter for bålfyrinfg er høyt på ønskelisten. 

Jeg holder til i Oslo-området, men kan godt reise et stykke så lenge det er i Skandinavia og adkomsten ikke er så kronglete at jeg må inn med sjøfly e.l. Reiser alene og har en ally tilgjengelig, men både til vanns og til fots er aktuelt, evt. en kombinasjon. 

Planlegger å bruke minst 2, og maks 4 uker

Femundsmarka er et område jeg liker godt, men ettersom jeg skal dit senere på året vil jeg helst prøve et annet sted.

Finnmark er et område jeg kjenner svært lite til, men som er veldig fristende. Har sett litt på Øvre Pasvik, men har inntrykk av at ørreten biter dårlig der?

 

Alle tips mottas med stor takk :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Børgefjell har bra med ørret. Hadde nok droppet kano da. Det er jo ikke langt fra folk i den forstand men. Var der for 2 år siden i fellesferien, fint vær var det også. Tok båten over Namsvatnet med 3 andre folk den dagen. Men stort sett så vi lite folk. 2 stk fra båten som campet et par hundre meter fra oss langs elva første natta. Så så vi ingen neste dag. Flyttet oss opp til blyvatnet dag 3, utpå dagen kom det 2 stk gående forbi på vei nedover. Så var det ingen før vi tok siste natt i elva ved utløpet av djupvatnet, der var det noen på andre siden men vi lå like ved stien. Vi dro ikke lengre opp enn Blyvatnet da det kom mye regn da vi var på vei opp mot Jengelen. Så jeg synes ikke det var mye folk. Bålfyring er jo litt begrenset når en kommer opp i høyden, ved Djupvatnet er det greit.

Sikkert andre her som har erfaring med vann og lenger opp og innover, andre startsteder. Vi gikk som sagt ikke så langt på turen. Men enkelt å skaffe ørret nok til mat. Vært veldig varmt noen dager da vi kom så da beit det best i regnværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.