Gå til innhold
  • Bli medlem

Rute Dyranut Haukeliseter


RElling

Anbefalte innlegg

Hallo. 

Planlegger en tur til sommeren sent i august.. Og ønsker derfor inspill til rute man kan gå. har regnet på km og ser at alle de alternativene jeg har valgt er nokså like lange. 

Planen er og følge tur stien og ligge i telt Regner med at sekken blir rundt 20-25kg og med en kondis som har sett bedre dager så håper jeg på en litt moderat tur. med tanke på kupert terreng. 

Har dere noen forslag til rute og gå? Jeg har totalt 7 dager på turen. men regner med 5 dager  har lest de fleste går den på 4 dager. 

Se bilde for turløype
 

pakkliste.PNG

Skjermbilde 2019-02-23 kl. 22.54.48.jpg

Endret av RElling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vel de ulike forslagene til rute ser grei ut, selvsagt er det noen tyngre partier underveis ser jeg.. 

Blir ca 2 mils etapper du ser for deg dersom du velger å gå turen på 5 dager.. Legge inn en hviledag kan jo være fornuftig også.. 

Ellers så kan du også knipe inn avstand ved å holde sørvest fra Nybu og ned mot Nordmanslågen - Besso - Litlos..

Lykke til med planleggingen @RElling

Endret av Kjetil E.
gramatikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎02‎.‎2019 den 18.19, RElling skrev:

Planen er og følge tur stien og ligge i telt Regner med at sekken blir rundt 20-25kg og med en kondis som har sett bedre dager så håper jeg på en litt moderat tur. med tanke på kupert terreng

pakkliste.PNG

Skjermbilde 2019-02-23 kl. 22.54.48.jpg

Hei. Utfordringen din ligger vel på turen etter Litlos... Du bør sjekke ut høydeprofilen på Litlos - Hellevassbu og Hellevasbu - Haukeliseter (her er det mange høydemeter opp og enda flere ned). Har gått turen med dårlig kondis, men med lettere sekk (ca. 12 kg).

Du kan vel vurdere Nybø - Sandhaug - Lågaros - Mogen ?

Evt. Litlos - Middalsbu (og haik derfra)

Endret av famjsv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.