Gå til innhold
wessern

Alfa BC A/P/S GTX M Gnagsårhelvete

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nevnte  Alfa BC A/P/S GTX M fjellskisko. Gått noen turer med de og de gir veldig lett gnagsår. Jeg får sjelden gnagsår, men av disse skoene. HVER gang.

Har hørt rykter om at det er mulig å gjøre tiltak for å bedre gnagsårproblemet: Banke ut hælkappen eller lignende. Noen som har prøvd denne metoden?

Har forsøkt sportstape, linersokk osv.. Ikke noe hjelper. Virker som det er hælkappen som er problemet... 

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta på skoen, sett hælen mot underlaget ca 45° vinkel, trykk foten ned og kjenn etter om den fjærer nedover. Gjør den det, prøv en halvsåle bak i skoen, eventuelt bygg den opp 4-5mm ved hælen og prøv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Aneande skrev:

Hei.

Har du prøvd ullkartanker? Har du kjøpt skoene i samme størrelse som du bruker i vanlige sko? :smile:

Hoi! Jeg har ikke prøvd det. Jeg har kjøpt den i str 43 som er det jeg bruker til vanlig. Tror ikke det er plass til noe ullkartanker oppi der :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, Omnilite skrev:

Ta på skoen, sett hælen mot underlaget ca 45° vinkel, trykk foten ned og kjenn etter om den fjærer nedover. Gjør den det, prøv en halvsåle bak i skoen, eventuelt bygg den opp 4-5mm ved hælen og prøv.

God ide. Skal prøve. Bygge opp hælen kan funke! Skal teste!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, wessern skrev:

Hoi! Jeg har ikke prøvd det. Jeg har kjøpt den i str 43 som er det jeg bruker til vanlig. Tror ikke det er plass til noe ullkartanker oppi der :D

Ok. Jeg har Alfa Polar A/P/S GTX BC. Så de er nok ikke så sammenlignbar selvom de ligner. Polaren er ment med liner og/eller ulkartank inni, og er vel ganske ubrukelig uten. Men ble en fantastisk myk passform med ulkartank inni 😊

Er alltid kald på beina, så valgte dermed Polar. 

Endret av Aneande

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.