Gå til innhold
Marius Engelsen

Vest som mellomlag?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd vest som mellomlag undr forflytning? Noen ganger er det så kaldt at jeg tar på mellomlag, eller på ski når det er mye nedover.

Synes det ser ganske smart ut. Pakker mindre og veier mindre enn andre mellomlag som ullgenser/ulljakke.

Aclima - lars monsen

Aclima Vest herre

Brynje - polar fleece vest

(Syntetiske jakker som eks. Arcteryx atom LT er fleksible fungerer helt okei som mellomlag, men som dedikert mellomlag synes jeg andre ting er bedre)

Ikke at jeg har tenkt å kjøpe noe, jeg klarer meg med det jeg har. Men jeg er nyskjerrig:

- Noen som har prøvd vest? Erfaringer?

- Blir det for lite på armene?

9CFAE126-A682-4DBD-AE3B-621223104E69.jpeg

CEA998C9-247B-4D3C-A5EC-A1017DFC9C7D.jpeg

6838AC8F-FFC6-4A6D-BF04-9763EF238A2A.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Eg har det som deg, dersom eg må ha meir enn netting vert det for varmt med to lag. 

Eg har to vestar. Ein fleecevest og ein dunvest. Er det vedvarende kaldt og stabilt tek eg gjerne fleecevesten, utanpå netting. Likar best fleece då det transportere fukt betre. 

Dunvesten utanpå skall om det varierar meir, då denne er enklare å regulere ila dagen, utan å måtte av med skall og eksponere meg for veret. 

Dog veldig sjeldan eg ofrar plass til begge på tur, så eg ser an den "generelle vertypen". 

På enkelte turer erstattar den ullgenseren, slik at saman med netting og dunjakke er det dette eg har av kle for overkropp. 

På andre turar kan eg finne på å ha med ei ulltskjorte til samme formål. Det varierer rett og slett litt på vertype og tur. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.