Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Femundsmarka?


Anbefalte innlegg

Annonse

Du kan jo lese litt fra en tur jeg var på i Gautefall 2015. Mange vann og ikke så lange bæringer, pga mye svaberg kan en også bruke tralle en del steder. Vi kom ikke så langt inn som planlagt den gangen pga vær og litt latskap. Men det går fint å fortsette videre innover på elv og flere vann. Så til slutt en lengre trilleetappe ned igjen til dalen. Da evt ha en ekstra bil stående eller få bestilt en taxi opp igjen til startsted. Så lite folk på turen, samme på en tur jeg hadde et par år før litt lengre inn. Tror det finnes noen flere rapporter derfra på nett hvis du søker litt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 16.42, borgern skrev:

Du kan jo lese litt fra en tur jeg var på i Gautefall 2015. Mange vann og ikke så lange bæringer, pga mye svaberg kan en også bruke tralle en del steder. Vi kom ikke så langt inn som planlagt den gangen pga vær og litt latskap. Men det går fint å fortsette videre innover på elv og flere vann. Så til slutt en lengre trilleetappe ned igjen til dalen. Da evt ha en ekstra bil stående eller få bestilt en taxi opp igjen til startsted. Så lite folk på turen, samme på en tur jeg hadde et par år før litt lengre inn. Tror det finnes noen flere rapporter derfra på nett hvis du søker litt.

Var i samme område selv i 2017, ved Stolsvatn. Og på første vårtur i år er planen å opp dit igjen, men enda litt lenger øst, mot Hellersvann og Holmsvann for å fiske bla. Veldig flott område og lettgått terreng om man velger å gå til fots. Som "Borgern" så kan jeg også anbefale dette området :)

Gikk fra Uvdalen(Gjerstad) og her er utsikten fra Mjeltenatten, med Stolsvatn til venstre, og Hellersvann til høyre:

IMG_3913.thumb.png.bedb99d14bdd7ae0cd448a8e142a2452.png

Fin lang sandstrand ved Stolsvatn:
IMG_3923.png.8caab33c4e9f379e37feff4f8040fdb5.png

Mange fine camp-plasser å finne, her fra Stolsvassodden:
IMG_3954.png.a5a3b54fb3d99e54d726cea06451d2ff.png

Fant en annen turrapport fra samme område:

 

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.