Gå til innhold
  • Bli medlem

Falketind 68 – alternativ til kortfeller


knutlu

Anbefalte innlegg

Hei, prøvde mohair kortfeller til Falketind 68 som ikke har spenn. På flate partier (ja, jeg vet det er en nedoverski) går jo det tregt. Er det noen som har prøvd å klippe kortfeller veldig kort: 20–30 cm? Altså ha et sett med ekstra korte feller for flatere transportpartier – eller vil det gli praktisk talt like tregt? Og hva med sportstape? Start grip tape blir for dyrt å legge hvis man gjentatte ganger må ta av og på. Håper på noen kreative innspill. Løsningen ellers blir vel hyppig smøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også 35mm glir merkbart bedre enn 45, og fremdeles har bra feste. Men vurder hvor lenge du vil kunne gå før du evt bør bytte til 45. Min erfaring er at det er lettere tenkt enn gjort at det "er jo bare å bytte feller", i praksis i kulde og vind er det ofte mer herk enn at man gidder og da sparer du kanskje mer krefter på godt feste enn på litt bedre gli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.