Gå til innhold
zyrpe

Ønsker å kjøpe eskepdisjonspulk

Anbefalte innlegg

Har en Fjellpulken X 185 som jeg syns blir for liten. Har sett på å kjøpe en større ekspedisjonspulk, eventuelt bytt inn den jeg har.

Kjøpepulk kan gjerne ha skader, da jeg har erfaring med glassfiberarbeid og ellers er nevenyttig. Men er student, så har ikke all verdens med budsjett. Har anledning til å hente i påsken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips:

Annonsen er nå inaktiv/frist utløpt. Men kan være verdt å kontakte selger for å høre om pulken fortsatt er for salg:

Acapulka Scandic Tour 210

https://www.finn.no/136019477

FYI: Pulken ble lagt ut på Finn.no ikke så alt for mange dagene etter at Fjellsport annonserte samme pulk for 5990 (desember 2018.) Så kan hende selgeren er villig til å diskutere pris!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt off topic,men har du artic bedding ? 185 burde jo holde til 1 ukes tur + har selv en fjellpulken 155 "akebrett med 155 liter bag,Har da vært på tur 2 dager med meg og 2 barn (6 og 9 år) men må ha bedding da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det @svingen skriver.

Eventuelt vurder å kjøpe deg et parisebrett i tillegg? Det å kunne fordele vekt på flateareal av to pulker i tog kan fort gi bedre flyt. Og hver for seg er de enklere å håndtere når man eventuelt må forsere noen kjipe partier. (Selvsagt noen fordeler med bare en pulk også.)

20190216_212237.thumb.png.52c10e938da139736c5c9c91c70142b4.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, Terka skrev:

Det @svingen skriver.

Eventuelt vurder å kjøpe deg et parisebrett i tillegg? Det å kunne fordele vekt på flateareal av to pulker i tog kan fort gi bedre flyt. Og hver for seg er de enklere å håndtere når man eventuelt må forsere noen kjipe partier. (Selvsagt noen fordeler med bare en pulk også.)

20190216_212237.thumb.png.52c10e938da139736c5c9c91c70142b4.png

Hadde samme utfordring som deg med for liten pulk på lengre turer, siste turen brukte jeg en Fjellpulken 188 og et pariserbrett, men kommer nå til å bytte konsept og bruke 2 stk Pariserbrett med pakkbagger, Mye lavere egenvekt pr Pulk, de er like brede så de går i samme sporet, de er lett å transportere...Blir å teste dette på en 3 ukers tur nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Lignende innhold

• Av knerten
      Hei,
      Jeg skal rigge et Paris pulkbrett med taudrag. Ser flere oppsett på diverse websider, men finner ikke lengden på tauene.
      Kan noen gi meg tips om:
      et godt og enkelt oppsett lengde og tykkelse på tau (hvordan lengden er på henholdsvis tauet festet på pulken, tauet festet på selen/ryggsekken og lengden på taudraget mellom pulk og sele) lengde på festestrikk om det er en fordel å tre tau rundt hele pulken og ikke bare strikk? Bilder og litt om erfaring er fint å supplere med hvis noen har
    • Av Elise Mathilde Hall
      Hei, jeg og kjæresten ser etter en tur med telt og pulk på rundt 4 dager. Vi har foreløpig sett litt på Forollhogna nasjonalpark samt Femundsmarka. Har dere noen forslag til ruter, med start og stoppested? Er noen kjent i Forollhogna nasjonalpark? Vi har sett litt på muligheten for å starte i området rundt Kvikne et sted og ende opp på Øyungen. Men litt usikker på terrenget fra Kvikne og opp mot Forollhogna, er det pulk-vennlig? Evt om dere har andre forslag i området? 
    • Av eflaaten
      Jaja, da kom den skuffende meldingen om at jeg ikke ble trekt ut til Expedition Amundsen 2019. Jeg har vært med to ganger tidligere, en gang som team og i fjor som individuell. Så det er ikke veldig synd på meg, men hadde håpet å kunne delta en siste gang og kunne høvle av litt av fjorårets tid. Dessuten stiller dama til start med ei venninne, så vi håpte begge kom med. 
      Så nå kom det et plutselig vakuum som må fylles!  Er det noen som kjenner til tilsvarende eller iallefall lignende løp med ski og pulk? Helst i Europa slik at det blir relativt kortreist? Men det kan også være lenger vekk. Har søkt litt rundt, men virker som det er temmelig nisje dette her.
      Alle tips suges inn i vakuumet med takk!
    • Av fightingfalcon
      Hei!
      jeg har prøvd å se litt rundt på forumet etter tips til pulkdrag til min paris expedition. Jeg hadde taudrag i fjor men ble lei når jeg skulle forflytte meg i kupert terreng. Jeg tenkte derfor å skaffe meg ordentlig drag nå. Jeg har sett ackapulka sitt drag men det er noe kostbart sammenligne med fjellpulken sine. Er det noen som har noe erfaring med å feste fjellpulkendrag på en paris expedition?
    • Av AmundJS
      Hei, jeg har skaffet meg en eldre modell av Fjellpulken Xplorer, denne er ca 190cm i lengden og iallefall halvannet tiår gammal. En pulk med flere arr enn en bil som har vært i kontakt med skurtreskern. 
      For å si det som det er, så er bunnen så full av riper, at om du drar fingeren fra ende til ende, så føles det som å dra den over grus. Ja så ille ser det ut. Trekket er greit, men har også sett bedre dager, alle stropper var slitt og opprevne, dermed kappet av og skal byttes. Trekket har noen rifter så nærme skroget at det ikke er mulig å sy. Trekket overlever en sesong til, men må nokk byttes det også.
      Så, til saken:
      Hvordan skal jeg gå frem for å jevne ripene? bare få av dem er dype, altså lurer jeg på om jeg kan smøre voks over hele skroget og polere det? vil ripene bli jevnet ut da? med mange mange lag voks altså?Meiene er også ille, men forhåpentligvis kan jeg skaffe nye gjennom Fjellpulken, dem ser ut til å være laget av teflon, så kan det være en ide å bruke strykejern på meiene for å jevne dem ut? 
      Trekket skal byttes ut om jeg først setter igang med overhaling av pulken. Så jeg er i tenkeboksen på hvordan jeg vil lage åpningen/lukkesystemet. Hvordan tror dere at det kan bli med stretch-materiale som duk og med én lang glidelås på midten? Cordura/Bevernylon/Seilduk istedenfor stretch? Kom gjerne med forslag! 
      Noen som har gjort noe slikt før? enten rep av bunn eller skift av trekk, med glidelås? 
      All hjelp er god hjelp! men jeg ønsker å gjøre prosjektet selv, så trenger ikke tips om hvem som gjør slike jobber. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.