Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellløp

Anbefalte innlegg

Hallo. 

Er på utkikk etter hoodie eller genser til bruk på varmere dager (20° og oppover) for vandring i fjellet.

Har sett på Norrøna Super Hoodie som ser knall tøff ut, er komfortabel og har fin passform - men den er laget i Polartec Power Det/Stretch som jeg er usikker på om kan bli for varmt (og klamt) i tiltenkt bruk, noen som har erfaring?

Har dere eventuelt andre anbefalinge2508163440-norrona-baselayer-super-herrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er inne på noe og bekrefter på god vei det jeg er bekymret for, Polartec blir nok for varmt ja. Skjorte var forøvrig også et genialt forslag! 

Alternativt kan jeg selvsagt bruke noe av det tekniske jeg bruker i løping på fjellturer også, men de har en tendens til å kjøle deg ned når det blir variasjoner i aktivitetsnivå slik det blir ved fjelltur - dette fungerer selvsagt optimalt under løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fjellløp skrev:

Dere er inne på noe og bekrefter på god vei det jeg er bekymret for, Polartec blir nok for varmt ja. Skjorte var forøvrig også et genialt forslag! 

Alternativt kan jeg selvsagt bruke noe av det tekniske jeg bruker i løping på fjellturer også, men de har en tendens til å kjøle deg ned når det blir variasjoner i aktivitetsnivå slik det blir ved fjelltur - dette fungerer selvsagt optimalt under løping.

Skjorta blir kliss gjennomvåt (i fjor sommer hvertfall), så om du har noe du løper med i fjellet om sommert kan nok det også fungere til vandring. Muligens tørrere enn skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devold har denne: https://www.devold.com/nb-NO/patchell-man-hoodie/?p=GO

Kanskje litt upraktisk uten noen form for åpning. Spesielt til sommerbruk. Personlig bruker jeg, som regel, enten tynn ull, eller kortermet skjorte i syntet, eller blandingsmateriale, på sommeren.

Edit: Aclima har denne: https://www.aclima.no/aclima/103117/lw-hoodie-m-insigniab-blithe-m

Endret av Larix
La inn flere forslag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Simms solarflex hoodie. Laget for fisking i tropiske strøk, god å ha på og tørker meget raskt. Samme firma lager også veldig gode hurtigtørkende skjorter med bra lommer og litt ekstra løkker som kan være gull på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.