Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turlogg "Våres Plass" som siste tur.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Sol og sommer også siste turen.

P2080451.JPG
Det var en gang – nesten. Det er tross alt noen timer til flyet nordover tar av, men siste tur denne gang, er unnagjort.

Det er 4. året på rad vi har vinterferie i «syden» for å gå tur. De tre musketerene, Sigbjørn, Edvin og Kjell, har gått hver dag. Og det er ikke snakk om «småturer» disse karene har gjort unna. Ofte både 15 og opp mot 20 kilometer og tur på minst 4-5 timer. Imponerende utholdenhet.
P2080453.JPG
For egen del har det gått litt opp og ned. Akillesen har ikke oppført seg i følge planen, og oppholdet ble mer soling enn tur. Flott opphold i finværet, men ikke akkurat som planlagt...

Jeg var langt fra sikker på om det ville bli flere turer etter gårsdagens utflukt til Norskeplassen. Det ville vært en skuffelse og ikke komme seg på tur siste dagen. Det fikk bære eller briste – bokstavlig talt. På tur skulle jeg.
P2080465.JPG
Jentene ville en tur i byen, muligens til Amadores langs sjøen. De tre musketerer hadde planer om Arguineguin og miljøløypa til Norskeplassen og ned.

For egen del hadde jeg sett for meg en tur til «Våres plass». Det har ikke blitt noen tur ut mot Arguineguin dalen i det hele tatt dette året. Da resten av gjengen gikk Champanjedalen til «Våres Plass, sto jeg over.

Som vanlig var det samling på gårdsplassen klokka 10. Alle stilte. Jeg var klar for tur. Det ble til at jeg spurte om gutta kunne tenke seg å «snu» på sin tur. Slik at vi fikk følge til Norskeplassen.
P2080467.JPG
Det var selvsagt ikke noe i veien for å gjøre litt om på planene, og vi fire satte friskt i gang med bakken opp fra «Natural Park» mot Norskeplassen. Det er nesten 3 kilometer inn, og det gjorde vi unna på «vanlige» 3 kvarter.

På Norskeplassen var det selvsagt folk – mange folk. Det var ørlite mindre varmt denne dagen enn dagen før. Det var likevel varmt nok til at de fleste går uten noe på overkroppen. Flaggene på Norskeplassen hang nesten rett ned. En flott dag til å ta ut i terrenget.
P2080476.JPG
Etter en liten drikkepause fortsatte vi mot våre mål innover. Etter bare noen hundre meter tok jeg av til venstre mot Sukkertoppen – 100 høydemeter over Norskeplassen, og de tre musketerene satte kursen mot miljøløypa

Etter sukkertoppen er det å følge veien til skiltet med «Våres Plass» En liten kilometer fra Sukkertoppen. Det går vei videre mot «Våres Plass», og det er omtrent en drøy kilometer igjen til selve utkikkspunktet.
P2080477.JPG
På Våres Plass var jeg ikke alene. En gjeng fra nordnorge satt og skrev seg inn i protokollen. De ville ta Champanjedalen tilbake mot Norskeplassen. For egen del ble det samme vei som jeg kom.

Jeg var antakelig ganske tidlig ute, for det kom en god del folk i mot, og på Norskeplassen var det fullt på alle benkene.
P2080486.JPG
Så gjensto bare turen tilbake til hotellet. Både for denne turen og ferien. Det måtte bli «dalen» tilbake. Det er en flott tur utover mot kysten, selv om «dalen» egentlig ikke har noen utfordringer.

Denne dagen var det sol og varme. Hele bekledning besto av en lett treningsbukse, sko og strømper. Det er lenge til sommeren...

En skikkelig flott avslutning på en fin vinterferie.




Les hele artikkelen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.