Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringstind med to innganger


esphojo

Anbefalte innlegg

Annonse
24 minutter siden, Miamaria skrev:

Men kun 2 utganger på 2-utgaven? (Ble et øyeblikk pist på at jeg kjøpte nettopp 1-2 versjonen med 1 inngang, men da er det ikke så nøye.)

Ser ut som du har rett der, ja. Skissene tyder hvertfall på det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, esphojo skrev:

Fint med to innganger, men 85cm begynner (eller langt forbi for min del) å bli lavt....

Det er 1 personsutgaven som er 85 cm, 2 personer er 95.

Men de har ikke plugger på langsidene på den nye modellen heller, ser det ut til. Kanskje ikke så nødvendig når det er 2 stenger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, ringstind er et av mine favoritt telt. Syntes de nye detaljene er en stor forbedring, herlig med to innganger og en bedre bue i fot enden. Desverre ser det ikke ut som de har lagt opp til ekstra pluggfester på de to langsidene, det er utrolig rart. Dette er jo noe de har modifisert for flere av oss på forrige utgave og burde være klar over? Men klart det kan fikses selv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, esphojo skrev:

Og tilbake til to stenger igjen!

Det ser betydelig bedre ut, nå er den store rette flata borte, tipper det er mye bedre i vind! Ser ut som antall plugger også har gått ned. Blir en post å sjekke ut på årets Camp villmark. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de faktisk pleide å produsere lignende telt som den nye ringstinden med to stangledd, har bare sett bilde av det, så husker ikke navnet. Håper dog 35 cm i fotenfen er nok til å unngå å butte i taket på vinterstid, men ville tro det blir fortsatt litt trangt om plassen med tykk sovepose og Exped oppblåsbart underlag.

 

Hadde selv ønsket litt mere høyde under taket på Reinsfjell som en ny modell også, men da får kanskje Helsport kjeft av Exped for å kopiere deres Orion for mye 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonsen skrev:

Tror de faktisk pleide å produsere lignende telt som den nye ringstinden med to stangledd, har bare sett bilde av det, så husker ikke navnet.....

Stetind. Mener jeg har sett et bilde av en værstingutgave også, xtrem i rødt og gult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonsen said:

Tror de faktisk pleide å produsere lignende telt som den nye ringstinden med to stangledd, har bare sett bilde av det, så husker ikke navnet. Håper dog 35 cm i fotenfen er nok til å unngå å butte i taket på vinterstid, men ville tro det blir fortsatt litt trangt om plassen med tykk sovepose og Exped oppblåsbart underlag.

 

Hadde selv ønsket litt mere høyde under taket på Reinsfjell som en ny modell også, men da får kanskje Helsport kjeft av Exped for å kopiere deres Orion for mye 🙂

Har aldri tenkt over at det er lav høyde på reinsfjell, har både 2 og 3 manns utgave i pro versjon. Det samtidig blant de teltene med best takhøyde innenfor sitt segment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, men høyden i 1'ern syns jeg er for lav. Burde kostet på seg 5cm til, det gjør det så mye mer brukervennlig. 2-persen er veldig interessant, dette vil nok bli vurdert kjøpt. Vil tro det kommer mange Ringstind på finn.no etterhvert når dette slippes. Løsningen med to stenger har jeg mye mer trua på, skal bli interessant å lese litt tester etterhvert.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stenger ja.

Da ligner det jo mer og mer på lofoten superlight (ikke camp), bare at det er lavere, og fortelt på sidene i stedet for på enden.

Hvis noen synes gamle fjellheimen var for lav i fotenden, så må jo dette være mye mye værre, utifra bildene å bedømme?

Jeg synes det ser svært lavt ut på bildene, men det kan være stor forskjell på bilder og virkeligheten.

Det er uansett gøy at Helsport utvikler seg hele tiden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ketilring skrev:

Spennende. Jeg har alltid ment at inngangen på Ringstind har vært på feil side! Kjekt å kunne velge :)

Og for å ta dette litt videre: Lag en versjon av Ringstind SL 1 som kan holdes oppe av to gåstaver. Og endre designet på hodeenden slik at det blir likt som fotenden - altså med en "knekk" helt i enden slik at den heves noen cm over bakken.

Og jeg vet at designavdelingen på Melhus sitter og leser dette, så det er bare å sette i gang. :)

Endret av ketilring
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det er bra med kun en stang på SL 1-2, Ser den med økt vindstabilitet og uten rette vegger som nevnes over her av @Memento mori. 2 innganger på SL 2 er flott. Blir spennende å se på Camp Villmark om de har løst problemet med at dukene i hodeenden klistrer seg sammen når det blir vått.

Savner definitivt en SL1 med 2 innganger med tilhørende 2 fortelt og kun en stang, evt med 2 gåstaver som @ketilring nevner. Sparer en del vekt på det. Hadde Unna hatt 2 store innganger hadde jeg gått for den, men fortelt hadde blitt et savn. Eller Soulo med 2 like innganger med den som er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonsen skrev:

Stemmer det ja, ser at Stetind hadde også to innganger.

Fant en video fra Østerrike som viser hvordan det ser ut med "haypa haypa" musikk Stetind video Youtube

IMG_0322.JPG.359298dd653e135a80fa9b235424e3eb.JPG

Pro versjonen av Stetind tror jeg bare hadde en inngang. Kan i vertfall ikke huske den med 2. Mulig den senere x-trem versjonen hadde to innganger. 

1 time siden, ketilring skrev:

Spennende. Jeg har alltid ment at inngangen på Ringstind har vært på feil side! Kjekt å kunne velge :)

har ofte ment at inngangen er på feil side selv. Med venstre glidelås på soveposen er det enklere å ligge i soveposen og kokkelere om "forteltet" hadde vært på andre siden enn det som er standard hos de fleste. To innganger er fint slik at en kan velge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Erik Hansen skrev:

Med venstre glidelås på soveposen er det enklere å ligge i soveposen og kokkelere om "forteltet" hadde vært på andre siden enn det som er standard hos de fleste.

I tillegg er det, hvis man er høyrehendt som jeg, enklere å støtte seg på venstre hånd og kokkelere med høyre - enn motsatt. :)

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.