Gå til innhold
Memento mori

Soto’s gassbrenner -alle typene i en film

Anbefalte innlegg

13 timer siden, zimwalker skrev:

Det spørs hvilen utgave av Pocket rocket du tenker på . Finnes jo Pocket Rocket (85g), Pocket Rocket 2 (73g) og Pocket Rocket Deluxe (83g). Sistnevnte er nesten en kopi av Soto Windmaster, men veier noen gram mer om man sammenligner med Windmaster med standard Triflex kjelstøtte (68g).  Windmaster er samtidig noe lengre (høyere) en PR Deluxe.

Sammenligner du med den opprinnelige Pocket Rocket og Pocket Rocket 2, så er begge disse noen gram tyngre enn Windmaster med Triflex kjelestøtten, men Windmaster er jo lengre (høyere), enn de to.  Pocket Rocket brennerene tar m.a.o. mindre plass, er letter å få pakket komprimert sammen med andre ting - som f.eks gassboks og krydder og what not du vil ha i koke-settet ditt. Så om du f.eks i dag har en Pocket Rocket som du akkurat får plass til oppi gryta/kjelen/koppen du bruker sammen med en liten gassboks, vel Windmaster trenger mer plass - så da ryker det oppsettet. Må altså ha litt større gryte/kjele/kopp  dersom målet er at både brenner + gassboks skal få plass oppi.  Alternativt finne andre måter å pakke på, f.eks. med gassboksen for seg.  For egen del har jeg så mange ulike kjele og gryter at om det er om å gjøre å pakke mest mulig komprimert, så finner alltids noe som passer bra.

Jeg tenkte på Pocketrocket 2, visste ikke at det var kommet en delux-modell :) Jeg har tre ulike brennere: 111, 111T og Pocketrocket 2. Pocketrocket 2 bruker jeg ved lett pakking og enkle turer. Men som du sier, den passer fint i matkittet mitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.