Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt: litt lettpakking


Admiralen

Anbefalte innlegg

Spørreundersøkelse:

1) to sett med syntetisk: ett til å gå med og ett tørt til å bruke i camp etter tur.

2) ett sett med ull til å gå å sove i.

 

Please vote!

 

PS! sjekk også min andre tråd:

 

Endret av Admiralen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutter siden, Memento mori skrev:

Hvis dette er noe av målet, syns jeg teltet du har er alt for dårlig. Tror ikke det tåler mye vind, da det ikke har barduner/mulighet til barduner festet i stengene, og uten hyttene i backup er det på feil side av marginene. Du har kuttet ut utrolig mye, og du bør ha et telt som du kan søke ly i på en trygg måte om det blir betydelig dårlige forhold enn forventet. Om du skulle måtte vente en ekstra dag uten mat er ok, men feks nedkjøling er ikke å spøke med. 

Ville nok gått for et zpacks plexamid telt på 420 gram, pluss plugger 50-80 gram og en Carbonstang på 71 gram. Lærer du deg å senke teltet litt vil det tåle mye mer vær, selv om dette er luftig også. 

Terra nova har også et 2 lags telt for ultra- løpere på 495 gram. Ekstremt dyrt, og er vel ikke beregnet til vanlig bruk, men til et prosjekt som ditt er det vel mitt i blinken. 

4 kg for alt, er 2-3 kilo unna det jeg personlig ville syns var minimum på høyfjellet. Må du «time» været for turen har du for lite margin på høyfjellet.

Lykke til med prosjektet og vi tar mer enn gjerne en turrapport fra deg og ikke fra hrs. 

Takk for innspill, ja vet det finnes lettere telt og her er det gram å spare. Lommeboken får etterhvert svi men gøy er det. Hvordan ville din 4kg utstyrsliste sett ut?

Endret av Admiralen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ArveS skrev:

Er egentlig i samme hjørne som @josteink her - det er på mange måter imponerende det du tar sikte på, og det står respekt av å presse marginene og egne ferdigheter på den måten du gjør det. Ser frem til å høre hvordan det går!

På den andre siden - når du har presset marginene til det ytterste har du ikke noe å gå på, og enhver omstendighet utenfor "parametrene" vil potensielt sette deg selv (og andre) i fare. Tenker på sludd, kald tåke, overtråkk, falle i elven og bli søkkvåt.

Konkret er jeg enig i at ull trumfer superundertøy!

 

Greit at ull er gull, selv har jeg god erfaring med brynje netting og ullag over hvis det kniper men så er det jo dette med vekten da.

Jeg synes ikke det er noe behagelig med våt ull i camp når det i tillegg blåser surt.

Ville du valgt brynje ullnetting fremfor den syntetiske (polypropylen) f.eks. Fordelen med den polypropylen er at den trekker nesten ikke til seg fuktighet og tørker derfor langt fortere enn ull hvis du ikke har med skift.

Har du noen tips og erfaring med superlett ull?

Jeg har selv prøvd disse på tur i Jotunheimen som basallag:

 

Devold Breeze t-shirt (100% ull) 125g

Devold hiking long sleave (100% ull) 225g

HH warm ice crew top (2-lags ull og polypropylen) 225g

Brynje wool thermo (80% ull, 20% polyamid) 130g

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Admiralen skrev:

Tok den samme turen 3 ganger sist sommer (bortsett fra at jeg aldri har orket over besseggen på dag 3 pga. tung sekk, lite søvn, og dårlig med næring i kroppen). Når jeg kjører etter jobb så går jeg om natten for å komme frem til Gjendebu, det er en drøy etappe å begynne på om ettermiddagen/kvelden. Nei, kose meg gjør jeg hjemme :D

Strengt tatt så har du vel da ikke tatt samme turen, men forsøkt deg på samme tur... ;) Med de erfaringene du har i forhold til lite søvn og næring, så ville jeg vel heller gått for en noe kortere første etappe, og heller økt lengden dag 2. Du må da bære med deg mat for en dag (kun den første delen av turen), men det gjør at du kan porsjonere kreftene litt bedre før siste etappe. Jeg vil tippe at det verste stykket ditt blir kilometrene opp igjen mot Flya langs vegen, på veldig slitne bein...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Admiralen - Jeg spør kun for nyskjerrighetens de, dette er jo spennende å følge: Hvor tung sekk du hadde da du ikke orket å gå over besseggen? Hva er det som gjør at du har valgt 4 kilo som grense, og ikke 3 eller 5? :)

Og du verden så imponerende lav vekt du har tenkt å ha på sekken! Men om du flytter grensen til 5 kilo, så er det fortsatt imponerende og du får plutselig mye mer valgfrihet på utstyr, klær og mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lompa skrev:

Strengt tatt så har du vel da ikke tatt samme turen, men forsøkt deg på samme tur... ;) Med de erfaringene du har i forhold til lite søvn og næring, så ville jeg vel heller gått for en noe kortere første etappe, og heller økt lengden dag 2. Du må da bære med deg mat for en dag (kun den første delen av turen), men det gjør at du kan porsjonere kreftene litt bedre før siste etappe. Jeg vil tippe at det verste stykket ditt blir kilometrene opp igjen mot Flya langs vegen, på veldig slitne bein...

Hehe, sant nok. kan vel si det slik at jeg har testet løypa litt sommeren som var.

1. gang med 15 kg sekk og endel mat (orket ikke dag 3, jukset og hoppet over besseggen og tok båt fra memurubu til gjendesheim og gikk derfra på asfalten de siste milene opp til den store parkeringen hvor det ofte er bobiler.

2. gang med hund og kløv, ca 10kg i sekken og 10kg i kløven. ble mye styr og vassing i elver fordi kuene reagerte på hunden, måtte gå lang og slitsom omvei rundt bukkelægret på dag 2 hvor alt var vått på grunn av et ufrivillig bad i et elvestryk.

3. gang tok jeg en litt annen rute da jeg også hadde med hund (måtte unngår kuene) dag1 gjendesheim-memurubu langs gjende, dag2 memurubu-surtningshue-memurubu, dag3 memurubu-besseggen-gjendesheim

 

Turen er kanskje lettere motsatt vei, hva tror du? flya-besseggen-bukkelægret-svartdalen-leirungsdalen-flya

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

@Admiralen - Jeg spør kun for nyskjerrighetens de, dette er jo spennende å følge: Hvor tung sekk du hadde da du ikke orket å gå over besseggen? Hva er det som gjør at du har valgt 4 kilo som grense, og ikke 3 eller 5? :)

Og du verden så imponerende lav vekt du har tenkt å ha på sekken! Men om du flytter grensen til 5 kilo, så er det fortsatt imponerende og du får plutselig mye mer valgfrihet på utstyr, klær og mat :)

Hadde 14kg første turen, ca. 10kg andre turen men jeg er ikke vant til å gå med tung sekk så derfor prøver jeg å slanke den litt. Var en kombinasjon av såre bein, lite søvn, lite næring, dårlig kondis osv. som gjorde at jeg ikke orket å fullføre hele ruten på dag 3.

 Jeg tror at 4 kg er mulig men at 3 kg blir å strekke strikken litt vel langt i forhold til hva slags vær man kan møte i Jotunheimen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en tur som i utgangspunktet ikke vil la seg gjennomføre med mindre det er godt vær, og siden teltet ikke tåler dårlig vær, og siden du ikke får sove i sovepose, ville jeg kuttet ut teltet og soveposen, byttet ut alle underklær, inkludert sokker med tilsvarende i ull, og tatt med en litt tykkere ulltrøye (type tykk Devold eller lignende) og tatt med mye mer mat, og heller sovet på liggeunderlaget ute under åpen himmel i skallklærne. Jeg ville heller ikke tatt med noe skift siden ull varmer selv om det er vått eller fuktig og det uansett ikke er mange dagene. Jeg ville brukt 2 lag med tynne ullsokker for å unngå gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at teltet kan kuttes, men ville beholdt soveposen. Man kan også erstatte teltet med en bivvy bag/soveposetrekk, evt ligge uten trekk og bare bryte om det blir dårlig vær.

Bærekomforten til en sekk på 104 gram er ikke rare greiene, og det blir fort 6 kg når det regnes inn litt mat, drikke og en del klær i sekken om det blir varmt. Jeg ville testet den med minst 6 kg over litt distanse før en sånn tur..

Det blir vel hipp som happ hvilken vei, men en ting du må tenke på ved å gå motsatt vei er at det er blir vanskeligere å bryte av på siste etappe dersom det skulle bli for tungt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lompa skrev:

Det blir vel hipp som happ hvilken vei, men en ting du må tenke på ved å gå motsatt vei er at det er blir vanskeligere å bryte av på siste etappe dersom det skulle bli for tungt.

..og å gå ut hele Leirungsdalen er et ganske kjipt strekke (ser Valdresflya med biltrafikk nesten hele veien men kommer "aldri" nærmere). Jeg har ihvertfall lovet meg selv å kun gå den inn mot Svartdalen og ikke ut mot flya når jeg skal gå den en vei. 😁

Et annet moment er om Leirungdalen eller Besseggen er lettest å gå på natta, med mobilen som lykt om du skulle møte tåke eller få mørke pga tett skydekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Admiralen skrev:

Kanskje ikke bevise men å utfordre seg selv litt. Blir bedre kjent med sin egen kropp (begrensninger på form og vilje) og elementene. En type "helvetesuke-light" for de som hadde det i militæret.

Lettpakking er ikke for alle, det går jo selvklart ut over kosen.

For ordens skyld har jeg gjennomført 3 Escapeøvelser a en ukes varighet med en stridsrasjon i lomma, ikke telt eller sovepose i slutten av august begynnelsen av september i området Mjøsa Sperrilden.  Egentlig litt artig å se hvordan man tacklet vedvarende regn, minusgrader, iskalde netter og lite søvn.  På fredag eller lørdag krysset vi målstreken, og orket kun et par skiver brød.  Ikke noe kos.  Men på Hardangervidda der koser jeg meg.  Deilig å slenge av seg en blytung sekk og kjenne på følelsen av mestring.  Er fornøyd om jeg kommer unna med 20 kilo

1995.jpg.b79c134456f797c600d7c66b6f5db328.jpg

Endret av Tom42
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt TS sin temp. grense så hadde jeg gått for bivy.  Bildet viser hva jeg brukte på 1000 m og det ble minusgrader på natten i august.

Har selv opplevd snø/sludd over Besseggen i Juli.... så jeg ville ha pakket for minus grader.

Brukte Alpine mat som underlag.

Dette er hva jeg hadde endret til fra oppgitt utstyrliste:

Bivy, Exped: 620 g

Sko: Salming trail nr. 5: 576 g ( evt Vibarefoot trail FG på 500 g)

Silkelaken og sea to summit reactor: 356 g

Shorts utgår og bruker heller en tettsittende underbukse/thights på 72 g

 

 

 

 

20170819.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Admiralen skrev:

Hadde 14kg første turen, ca. 10kg andre turen men jeg er ikke vant til å gå med tung sekk så derfor prøver jeg å slanke den litt. Var en kombinasjon av såre bein, lite søvn, lite næring, dårlig kondis osv. som gjorde at jeg ikke orket å fullføre hele ruten på dag 3.

 Jeg tror at 4 kg er mulig men at 3 kg blir å strekke strikken litt vel langt i forhold til hva slags vær man kan møte i Jotunheimen.

Men det tar jo ikke langs tiden å venne seg til å gå med sekk. Det er jo bare å ta på en sekk og gå. Hver dag. Noen få uker med dette og vekt er null problem. Noe man burde trene på uansett før en tur.  

Men antar greia er å teste vekt her. Og egentlig er det kult å se hvor fort og langt man kan komme. Så lenge det ikke går på helsa løs. Men jeg hadde også dropp telt og heller hatt en sånn folienødposesak. Er ment for engangsbruk men tåler nok helt fint noen netter. 

Jeg derimot er for tungpakking. Det har den fordelen av at det gir mye kos og en bra sprettrumpe  😂  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Admiralen skrev:

Blir bedre kjent med sin egen kropp (begrensninger på form og vilje) og elementene. En type "helvetesuke-light" for de som hadde det i militære

Ser at mange synes dette er tøft og mener at dette gir man bare gass på!
Fordelen med disse er at man er hele tiden overvåket av personer med høy kompetanse :)
Nå skal ikke jeg være brønnpisser men om du ikke sover godt i telt og synes at 15/10kg er tungt på turen du planlegger så hvorfor ikke trene slik at du orker det og venner deg til å sove i telt?
Og etter som kompetansen og styrken øker så kan du jo pakke lettere og lettere!

Kort sagt:
Ingen begynner med skiflyging
De begynner i små bakker og jobber seg oppover.
Samme er det med friluftsliv og lettvektspakking!
 

Endret av tubbs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Admiralen skrev:

Blir bedre kjent med sin egen kropp (begrensninger på form og vilje) og elementene. En type "helvetesuke-light" for de som hadde det i militære

Ser at mange synes dette er tøft og mener at dette gir man bare gass på!
Fordelen med disse er at man er hele tiden overvåket av personer med høy kompetanse :)
Nå skal ikke jeg være brønnpisser men om du ikke sover godt i telt og synes at 15/10kg er tungt på turen du planlegger så hvorfor ikke trene slik at du orker det og venner deg til å sove i telt?
Og etter som kompetansen og styrken øker så kan du jo pakke lettere og lettere!
 

Endret av tubbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blaser skrev:

Gitt TS sin temp. grense så hadde jeg gått for bivy.  Bildet viser hva jeg brukte på 1000 m og det ble minusgrader på natten i august.

Har selv opplevd snø/sludd over Besseggen i Juli.... så jeg ville ha pakket for minus grader.

Brukte Alpine mat som underlag.

Dette er hva jeg hadde endret til fra oppgitt utstyrliste:

Bivy, Exped: 620 g

Sko: Salming trail nr. 5: 576 g ( evt Vibarefoot trail FG på 500 g)

Silkelaken og sea to summit reactor: 356 g

Shorts utgår og bruker heller en tettsittende underbukse/thights på 72 g

 

 

 

 

20170819.jpg

Gru og redsel.  Jeg synes det er en bragd å kle av meg Aktoen om morgenen, når jeg utfører kunststykket å kle på meg.  Her må man være slangemeneske.  Minst. 

Men å overnatte i en slik bivy kan da umulig være noe kos, eller- - - - 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Blaser skrev:

Gitt TS sin temp. grense så hadde jeg gått for bivy.  Bildet viser hva jeg brukte på 1000 m og det ble minusgrader på natten i august.

Har selv opplevd snø/sludd over Besseggen i Juli.... så jeg ville ha pakket for minus grader.

Brukte Alpine mat som underlag.

Dette er hva jeg hadde endret til fra oppgitt utstyrliste:

Bivy, Exped: 620 g

Sko: Salming trail nr. 5: 576 g ( evt Vibarefoot trail FG på 500 g)

Silkelaken og sea to summit reactor: 356 g

Shorts utgår og bruker heller en tettsittende underbukse/thights på 72 g

 

 

 

 

20170819.jpg

Hei,

Har ditt underlag (alpine mat) også R-verdi på 2.1? Hvilken sovepose brukte du til dette hvis det var minusgrader og holdt du varmen?

Har du noen forslag til tettsittende tights med lav vekt (sliter med å finne vekten på produktene) ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tubbs skrev:

Ser at mange synes dette er tøft og mener at dette gir man bare gass på!
Fordelen med disse er at man er hele tiden overvåket av personer med høy kompetanse :)
Nå skal ikke jeg være brønnpisser men om du ikke sover godt i telt og synes at 15/10kg er tungt på turen du planlegger så hvorfor ikke trene slik at du orker det og venner deg til å sove i telt?

 

6 timer siden, Tom42 skrev:

Gru og redsel.  Jeg synes det er en bragd å kle av meg Aktoen om morgenen, når jeg utfører kunststykket å kle på meg.  Her må man være slangemeneske.  Minst. 

Men å overnatte i en slik bivy kan da umulig være noe kos, eller- - - - 

Jeg tenker hver av oss skal gjøre det som motiverer og en trives med selv.

Jeg trives ikke i hengekøye, jeg har fiskestanga med hvert skuddår, jeg liker "påsketurer", og jeg liker å ta noen turer hvor jeg utfordrer/flytter komfortsonen min. 

Det at vi har personer som skriver på forumet i "alle kategorier" er berikende for forumet selv om det ikke treffer mine interesser. (Og alle andre medlemmer forventer jeg heller ikke forstår hva som driver akkurat meg og mine turvalg. 😊)

@Admiralen hvis denne type turer & fremgangsmåte er noe som motiverer deg til å komme ut på tur; Kjør på så lenge du ikke utsetter andre for unødvendig risiko. 👍

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Terka skrev:

 

Jeg tenker hver av oss skal gjøre det som motiverer og en trives med selv.

Jeg trives ikke i hengekøye, jeg har fiskestanga med hvert skuddår, jeg liker "påsketurer", og jeg liker å ta noen turer hvor jeg utfordrer/flytter komfortsonen min. 

Det at vi har personer som skriver på forumet i "alle kategorier" er berikende for forumet selv om det ikke treffer mine interesser. (Og alle andre medlemmer forventer jeg heller ikke forstår hva som driver akkurat meg og mine turvalg. 😊)

@Admiralen hvis denne type turer & fremgangsmåte er noe som motiverer deg til å komme ut på tur; Kjør på så lenge du ikke utsetter andre for unødvendig risiko. 👍

 

Takk for det, kunne ikke vært mer enig. Folk er forskjellig og godt er det!

Noen ønsker å ta med seg kosen fra sofan hjemme inn i teltet ved å trene seg opp til å bære mest mulig. Andre, kanskje pga fysiske begrensninger ønsker å lære seg å trene på å gå langt ved å bære lite.

Som skrevet tidligere, lettpakking er ikke for alle og går selvfølgelig ut over sikkerheten, kosen osv. Det er mulig jeg har fremstått på en måte at "forumistene" her inne får inntrykk av at jeg ikke har gått fjelltur tidligere. Det er ikke tilfelle da jeg har vandret i Jotunheimen, hovedsakelig på toppturer fra tid til annen gjennom de siste 25 årene uten å ha spesielt fokus på lettpakking. Jeg er også en ivrig milsluker på langrenn om vinteren og vet litt om hva det vil si å fryse. Mitt "vanlige bombesikre oppsett" for fjelltur er, brynje netting, ull, og skallbekledning. Jeg har stor interesse av å diskutere tekstilenes egenskaper og begrensninger, samt dele erfaringer med andre og derfor er jeg nå her.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kos - og fisking.  Egentlig er ikke jeg den rette til å snakke om kos, for det er det jeg gjør mest.  For hadde jeg brukt like mye tid på å kose meg som på fiske kunne sikkert jeg også stille i klassen storfisker. 

For det beste jeg vet er å ligge under baldakinen, med nok ved og fyr på ovnen, og kanskje nyte en liten bit Vestlandslefse.  Og på ett sted har jeg alltid nok ved (stedet skal jeg røpe om jeg ikke lenger kan komme dit)  I forbindelse med kalking ble kalk kjørt inn på vinteren, og engang (2006) jeg kom, lå pallene igjen.  Ved hjelp av en stor stein klarte jeg å få delt dem opp og skjulte herligheten under en heller.  Sist jeg var der i 2015 var vedlageret vel intakt,  litt rå, men de tørket fort.

1171712711_10-18Vestlandslefse(384x640)Kopi.jpg.a9e83a70eca0b73f245cb0b3c7903380.jpg

1683032364_vedunderheller.JPG.221266a6de7a751910b6fee99ced8751.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en fyrstikkeske (eller fyrstikker). Da kan du i det minste lage deg et lite bål for varme og underholdning. Vet du ikke liker kos på tur men litt kos må være lov, og det kan også tørke klærne dine litt.  :) Kan også ha med noen gram melblanding for pinnebrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Admiralen skrev:

Hei,

Har ditt underlag (alpine mat) også R-verdi på 2.1? Hvilken sovepose brukte du til dette hvis det var minusgrader og holdt du varmen?

Har du noen forslag til tettsittende tights med lav vekt (sliter med å finne vekten på produktene) ?

 

 

Mine data: Mamut alpine, 310 gram 189 x 59 x 14 , r-verdi:2,1

Sovepose brukt var HyperLamina Spark 927 gram minus 1

Bivybagen gir rundt +7 grader i økt komfort varme så hadde ingen problem med kulden.

( har også en Sierra Design dun 803 gram med T lim:minus 9 grader, T comf: minus 2)

Tightsen min ville ha vært en tettsittende sort Arcteryx underbukse på 72 gram

Link til bivybag:

https://www.vpg.no/exped/114759/exped-bivybag-event-pu

 

Endret av Blaser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. Må si jeg nok ikke hadde fått til dette, men må si at det er artig med (etter mine begrep) hårete mål 🙂 

Har selv aldri hatt noe særlig fokus på vekt. Det har ikke vært på topplisten over egenskaper/krav, men har selvsagt vært innom tanken - og kjøper en del argument!.

Har bla.byttet ut sovposen, og et stadig tilbakevendende spørsmål er om jeg skulle ha byttet ut Reinsfjellet mitt med et SL (til nå ender det alltid med "hva om det er for varm samtidig som det er mygg?" -da trenger jeg jo myggdør! eller hva om det blåser veldig mye?" - da trenger jeg jo duken og stengene i Pro). Kanskje jeg konkluderer annerledes etterhvert 🙂

Uansett; gikk en liten tur lokalt i går. Type fjelltopp på like over 400m. Gikk og tenkte! litt på denne tråden. Bestemte med for å veie det jeg hadde med meg på tur - bare for morro. Listen som følger;

Boxer 90

Sokker 22

Bukse med belte 854

Ulltrøye 278

Sko 1926

Klokke 91

Mobil 224

Nøkler 116 (har selvsagt med alle 👌)

Sekk 332

Lue 37

Jakke 96

Dunjakke 416

Totalt 4482

I tillegg snus, frukt og vann 1484

Samlet/totalt: 5966

 

Må si jeg ble enda litt imponert over målet på 4 kg nå!!.....oginnser at de som mener alt alle monner drar kanskje har et poeng 🤔

Lykke til!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her, holder på å teste ut utstyr.

Strategien er å gå med. basallag + vind/regnlag (ved behov) samt et ekstra lag med isolasjon i camp når man er i ro.

Av relevante overdeler har jeg foreløpig disse å velge mellom:

image.png.6dc1481a7075a4154cd5af7019f7316c.png

Valget mitt heller i retning mot enten Brynje Wool Thermo eller Brynje Super Thermo på ca. 130g mao. netting med lange armer. Årsaken er følgende:

100% polyester blir kaldt i camp når det er vått av svette (tar opp 40% fuktighet vs. 5% med polypropylen vs. 1600% med ull).

HH Warm Ice (2-lags) og Devold Hiking utgår pga. vekt.

Devold Breeze kunne vært aktuell hvis jeg hadde den som langarmet (har bare den som t-shirt), men da ville vekten også vært høyere. Dette er dessverre et veldig lite holdbart produkt og mister raskt formen etter kort tids hard fjellvandring.

Brynje w/Windcover er kjekt men jeg kommer til å bruke vind/regnjakke og funksjonen blir da overflødig.

 

Andre forslag?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Admiralen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.