Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en Garmin InReach mini.
Leser her at den kan kobles til mobiltelefonen og at man kan benytte Earthmate kart/app på mobiltelefonen.

Hvordan er dette kartet å navigere etter her i Norge? Er det noe brukanes? 
Jeg har i dag en Garmin 64st med Norway Topo Pro Premium kart.
Kan feks. InReach med Earthmate på tlf. erstatte denne? 
Trenger jeg begge deler? Benytter selvfølgelig også papirkart.

Takk for alle svar på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville beholdt Gps'en i tillegg. Jeg har Inreach Se og en Garmin 64st. Jeg synes det er greit å separere de. Går du med inreachen i hånda som navigasjonsmiddel er det større sjans for å miste den/skade den. Da har du plutselig hverken gps eller nødpeiler. I tillegg er de earthmate kartene relativt dårlige. Men inreach er gull å ha! aldri hatt noe krøll med min. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av JI
      Hei.
      Jeg har en Garmin GPS som det kan lastes inn kart på. Jeg har via internett funnet ut at det finnes en løsning som heter frikart - Etter hva jeg har forstått så er dette en gratis løsning for kart til Garmin GPS'er. Hvordan er kvaliteten på disse dataene ? Er det noen som har erfaringer med dette? Er det juridisk akseptert å benytte en slik løsning ??

• Av UTE avdelingen
      Septembertur over 1400 meter. Nordfjella er fantastisk! Her er video nummer to fra vår drømmeuke. Siste glimt får du om to uker. 
    • Av Torstein Ingebrigtsen Bø
      Hei,
      Etter suksessen med kartutskrift.no prøver jeg meg nå på turkart til Garmin. På kartmannen.no kan en nå kjøpe turkart for Garmin, hele Norge for kr 349. Dette er generert fra Statens Kartverk N50 datasett, likt som turkart på kartutskrift.no og Garmins "TOPO Opplev Norge v4 PRO".

Garmin TOPO Opplev Norge v4 PRO og kartmannen kartet er basert på samme datagrunnlag og derfor ganske like, men hovedforskjellen er:
      Garmin kartet har høydedata innebygd som gjør at en kan lage 3D kart og skygger, planen er at dette skal komme på kartmannen også (begge har høydekurver) Jeg oppdaterer kartet hver måned, mens jeg er usikker på hvor ofte Garmin oppdatterer kartet (fri oppdatering i 12 mnd er inkludert) Prisen på garmin kart er kr 1299, mens kartmannen kartet koster nå kr 349. Forskjellen mellom frikart og kartmannen er:
      Flere navn er inkludert i kartmannen kartet. Det er flere hytter og byggninger i kartmannen kartet, spesielt "på bygda" Andre stier er med på kartmannen enn frikart. Frikart er veldig bra og ofte bedre enn kartmannen i sentrale strøk siden det er basert på open street map. Mens det er motsatt utenfor allfarvei.  
      Jeg kommer til å jobbe videre med kartet til høsten, så kom gjerne med tilbakemeldinger og forbedringsforslag!
    • Av aker
      Hei!
      Med en over middels interesse for friluftsliv og ikke minst kart har jeg etterhvert fått en relativt stor samling papirkart. De fleste er i ulike turkartserier fra ulike steder i verden (altså stort spenn i format og størrelser, men de fleste brettes til godt under A4-størrelse). Jeg har søkt etter et smart system, men har hittils ikke kommet over en god måte å lagre og organisere kartene. Dvs. det å organsiere dem er forsåvidt lett, men blir vanskelig i en kasse med mange andre kart. Jeg har forsøkt ulike mapper, men disse blir fort fulle og rommer sjelden nok til at jeg får det meste på et sted. Et annet alternativ er plastkasser av typen man får på Claes Ohlson, men synes ikke dette er et godt alternativ ettersom kartene fort blir liggende hulter-til-bulter.
      Jeg er altså ute etter en effektiv måte å organisere og lagre mange kart på. Vet du om den perfekte måten å lagre kart på? 
      Takknemlig for alle forslag, innspill og tanker! 😁
      /L
    • Av pnlao115
      Hello all,

My name is Abraham and this summer I want to climb the mountain called Lappviktinden. I've attached two pictures.
      I hope some of you could help me choose the right route. I have looked in all three books of Bjorn Forselv ''Tur i Narvik og omegn'' but it isn't there.
      Has anybody climbed it and what was the best route? I have no experience with ropes and would like a hiking route. I am not afraid to use my hands.
      I have already climbed Reintind, Tottatoppen, Beisfjordtotta and Vomtinden.
      Could anybody help me? You may respond in Norwegian or English. If you have a gps track, please feel free to share it! Thanks.

Abraham

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.