Gå til innhold
  • Bli medlem

Bred sovepose


Tittei

Anbefalte innlegg

Spør for noen kjente som ikke er her inne. Kan dere anbefalle en varm sovepose som er bred? De er ganske store i kroppsform, så vanlig sovepose oppleves som  «pølseskinn». Ønsker tips til både tre sesongs og vinterpose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterpose. Da anbefaler jeg warmpeace viking 1200 wide! En kompis av meg er VELDIG bred skuldret og veier 120 kg. Posen passer han kjempe bra! 

Kan nok gå for samme merke og pose til 3 sesong også. Bare at du da velger 600 versjonen.

Endret av Dutton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roberts.pl og Cumulus.pl lager gode poser på speisalmål som kan tilpasses hvilkensomhelst størrelse. De leverer alleslags vinter- og sommerposer. Flere her inne som er fornøyde med dem (blant annet meg med roberts.pl).

edit: Ellers som nevnt er Western Mountaineering kjent for å være brede, men de er i øvre prisklasse.

Endret av Thomas E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte nettopp en Mountain Hardwear Lamina Z Bonfire Long pga. at den ble altfor stor og vid for meg. Usikker på hvor vid den er i forhold til de andre alternativene du har her. Men sabla billig, og betydelig "råere" temp. rating enn en del av alternativene du har fått så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Thomas E skrev:

Roberts.pl og Cumulus.pl lager gode poser på speisalmål som kan tilpasses hvilkensomhelst størrelse. De leverer alleslags vinter- og sommerposer. Flere her inne som er fornøyde med dem (blant annet meg med roberts.pl).

edit: Ellers som nevnt er Western Mountaineering kjent for å være brede, men de er i øvre prisklasse.

Cumulus er bra saker. Jeg er storfornøyd med min, og prisen var helt uslåelig da jeg kjøpte i fjor. Fikk varmere, lettere og skreddersydd pose, til lavere pris enn warmpeace 1200, i tillegg til doble H-kammer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 31.1.2019 den 16.17, Marius Engelsen skrev:

Cumulus er bra saker. Jeg er storfornøyd med min, og prisen var helt uslåelig da jeg kjøpte i fjor. Fikk varmere, lettere og skreddersydd pose, til lavere pris enn warmpeace 1200, i tillegg til doble H-kammer 👍

Hvilken pose gikk du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, vetting skrev:

Hvilken pose gikk du for?

Jeg gikk for Cumulus alaska 1100.

Skulle kanskje gått for 1300 om jeg hadde valgt i dag, men det er ikke så ofte jeg har bruk for så varm pose, og jeg bruker noen ganger sekk på vintertur. Så da ble det 1100 jeg gikk for baser på vurderingen den gang.

Jeg valgte 1/3 glidelås for å reduserw varmetap, men det blir vanskeligere å lufte og tørke posen like effektivt. Fordel og ulempe med den løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Marius Engelsen skrev:

Jeg gikk for Cumulus alaska 1100.

Skulle kanskje gått for 1300 om jeg hadde valgt i dag, men det er ikke så ofte jeg har bruk for så varm pose, og jeg bruker noen ganger sekk på vintertur. Så da ble det 1100 jeg gikk for baser på vurderingen den gang.

Jeg valgte 1/3 glidelås for å reduserw varmetap, men det blir vanskeligere å lufte og tørke posen like effektivt. Fordel og ulempe med den løsningen.

Vurderer cumuluspose når jeg nå ser etter en god vinterpose....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.