Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjele og stekepanne


Borging

Anbefalte innlegg

Trenger ny kjele og stekepanne, bruker en omnifuel, stort sett på gass.

Har en liten kaffekjele på 0,5 l som holder til meg, men trenger en kjele og en stekepanne.

Liker å steke egg & bacon  på morningen, samt ørret til middag. kjelen brukes til potetmos og gryterett ++

Har lest endel her men blir usikker, bør helst være non stick belegg, vekten bør ikke være så mye..

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Borging skrev:

Trenger ny kjele og stekepanne, bruker en omnifuel, stort sett på gass.

Har en liten kaffekjele på 0,5 l som holder til meg, men trenger en kjele og en stekepanne.

Liker å steke egg & bacon  på morningen, samt ørret til middag. kjelen brukes til potetmos og gryterett ++

Har lest endel her men blir usikker, bør helst være non stick belegg, vekten bør ikke være så mye..

Hva anbefaler dere?

Om ikke du trenger kjele som i kaffekjele, kan jeg varmt anbefale Optimus Terra He cookset. Jeg har brukt det i mange år. Veldig fornøyd med at stekepannen ikke er så tynn at den buler opp etter kort tid. Samt at undersidene av panne og gryte har "mønster" for antiskli. Kan bruke medfølgende pose for å la evnt gryterett slowcooke mens man feks steiker/koker annen mat. 

Vekten er modulær i forhold til hvor mye du gidder å ta med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingfalcon

Av stekepanne ville jeg anbefalt GSI Pinnacle 10" eller Trangia sin 22cm nonstick. GSI sin stekepanne er skikkelig bra for primus og har høy kant slik at man kan steke mye mat oppi den(plass til stor fisk!) I tillegg kan man lage potetmos i den om det er nødvendig. Trangia sin har fordelen av at den kan også er laget for å brukes på bål. Uansett er begge knall og laget i nonstick. 

Jeg har også Primus sitt litech system med kasseroller. De har holdt bra og er i nonstick. Eneste "aberet" er at de kommer i par. 

 

GSI: 489,-

 https://www.xxl.no/gsi-outdoors-pinnacle-10-stekepanne-gra/p/1092576_1_style?gclid=Cj0KCQiAkMDiBRDNARIsACKP1FF39LA8mr1VOygKe_N74pvobhmTOxked6OZx9bZzi_rJ0BoMDT3MLAaAvX2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Trangia: 224,- 

https://www.fjellsport.no/trangia-stekepanne-ns-22-cmfellbart-handtak.html?gclid=Cj0KCQiAkMDiBRDNARIsACKP1FE4U6makMkLfizQQN_2wxHaxzTNeueCQSebwDkqG5uoUEodjL7MX30aAoYSEALw_wcB

 

Primus Litech: 549,-

https://www.fjellsport.no/primus-litech-pot-set-1-3l.html?gclid=Cj0KCQiAkMDiBRDNARIsACKP1FFh5Y4GAldHNiuegiv-G4iO1DZZR4TIHNAfS6gfPXl5RD39HUzuklcaAh-WEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedenfor linker jeg til mitt oppsett og det jeg bruker på 95% av turene de senere år. Det blir noe potetmos og suppe nå og da, men for det meste er det vann som kokes i de små kjelene. Jeg har brukt stekepanne med nonstick i flere år og vært veldig fornøyd med det. Brukt på diverse primuser og på kvistbrenner, men ikke på bål. Etter maaaange år med løst håndtak/klype til både kjeler og panne ble jeg imidlertid veldig lei av klypa. Jeg gikk over til integrert håndtak og det skal veldig mye til før jeg kjøper noe med løs klype igjen.

I dag bruker jeg dette settet. Billig, passe lett og helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.