Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Equipment Glacier 1000 women vs Helsport Rago x-trem women


Nusk

Anbefalte innlegg

hei, håper det er noen eksperter her inne som vet litt om dunsoveposer.. Jeg skal kjøpe meg en god varm dunsovepose og har sett på Helsport sin nye Rago x-trem og Mountain Equipment  Glacier 1000. 

Det skal være damemodellen da jeg er dame.. Jeg skal overnatte på Finnmarksvidda i telt og er lei av 2 soveposer i hverandre og ullteppe på toppen.. ( Vi har reinskinn over isomatter som vi sover på ) Der oppe er det jo gjerne -7 når du legger deg og i løpet av natta kan det bli -25, og når du våkner er det -10.. 

Liker begge disse modellene, men det er ikke lett å forstå seg på de... Rago har gåsedun 750 cuin, og comf temp -21, Glacier har andedun men usikker på cuinen der, og comf temp -11, men good night sleep er anbefalt -21..  Så forstår ikke helt hva som er hva.. 

Noen som har prøvd begge posene, sedd på de, og kan fortelle litt om varme og komfort og brukervennlighet på begge merkene ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har sett litt på begge de selv, med tanke på kjøp. Har ingen erfaring med de. Men av andre helsport poser jeg har hatt tidligere, så syns jeg kanskje ikke at temperatur angivelsen stemmer helt med de jeg selv opplever, syns de oppleves kaldere enn det som er angitt. Det skal legges til at det har vært soveposer i prisklassen 1000-2000 kr.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.