Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag - 2019!


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse
12 timer siden, tklami skrev:

Hadde en liten tur opp i setesdalsheiene i helga,

Hvilket område er dette? Høydemeter? ser det fortsatt er tegn til is på vannet.. Vurderer en tur opp til Setesdalsheiene selv etterhvert, i området rundt Øyarvatn, på vei mellom Brokke - Suleskard.

Noe sier meg at disse områdene er vel så flotte som alle de andre mer populære områdene i Sør-norge, feks Hardangervidda osv., så neppe nødvendig å kjøre norge rundt for å dra der "alle andre" drar, kanskje...

Gratulerer med flott fisk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Kristian J. Vabø said:

Hvilket område er dette? Høydemeter? ser det fortsatt er tegn til is på vannet.. Vurderer en tur opp til Setesdalsheiene selv etterhvert, i området rundt Øyarvatn, på vei mellom Brokke - Suleskard.

Noe sier meg at disse områdene er vel så flotte som alle de andre mer populære områdene i Sør-norge, feks Hardangervidda osv., så neppe nødvendig å kjøre norge rundt for å dra der "alle andre" drar, kanskje...

Gratulerer med flott fisk! :D 

Det var nærmere hovden området enn suleskard. Vannet du ser med is på var på 1200 meter og fisken ble tatt på ca 1100 meter. Isen som var igjen smeltet mye i løpet av 3 dager. Så om et par dager er det ikke antydning til is igjen der jeg var. 

Ved suleskard veien har jeg ikke funnet noen gromvann enda, men de eksisterer nok. Så må nok bare leite endel mere. Nå skal det sies at jeg ikke har testa mange vann i området

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tklami skrev:

Det var nærmere hovden området enn suleskard. Vannet du ser med is på var på 1200 meter og fisken ble tatt på ca 1100 meter. Isen som var igjen smeltet mye i løpet av 3 dager. Så om et par dager er det ikke antydning til is igjen der jeg var. 

Ved suleskard veien har jeg ikke funnet noen gromvann enda, men de eksisterer nok. Så må nok bare leite endel mere. Nå skal det sies at jeg ikke har testa mange vann i området

Ah da bør det nok være svært lite eller ingen snø og is der jeg vurderer, og hvertfall når det er litt fram i tid, da det ligger på 8-900m. Takker for info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr meldte regn i hele dag, men siden de tok feil, så benyttet jeg meg av å stikke ut å teste fiskelykken på en "hemmelig" plass :p

Mye vann i fossen og elva, samt "høyvann" langs vannkanten, så vanskelig å komme til de gode fiskeplassene.
 fjor høst var det nesten helt tørt i bunnen av fossen her og man kunne fint gå der uten å bli våt på skoene..
1915000808_2019-06-1419_11_07.jpg.e5ba0a735c76a7837030cb53a73e6084.jpg     2031689854_2019-06-1419_28_27.jpg.76eeb81ee4b9c1d9576ef14466c1af5a.jpg

Begynte å fiske med en Sølvkroken Lillauren CD-sluk, men uten hell. Byttet så over til en Remen Møreungen Nordlys GL og da satt fisken med en gang :P
Ikke akkurat stor fisk, men bedre med en liten fisk enn ingen fisk! Fikk og et par abbor, men de glapp før jeg fikk de opp, og like greit var det.
Når snøret fikk en stor usse av en knute på seg og det begynte å regne tok jeg det som et tegn på at det var på tide å gi seg...! :D 
1481340062_2019-06-1418_46_18.jpg.cbbd10ed4bc0d25b4dcefad39ef0c0ea.jpg     11504504_2019-06-1419_57_45.jpg.92ca05df3940bfb004b7a005fb207680.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssa av et par kommunetopper til fra lista. Søndre fjellsjøhøgda (642) i Stange og Årkjølen (641) i Nord-Odal, fin skogstur, dårlig utsikt hadde det ikke vært for utsiktstårnet på Årkjølen. Veldig greit med vanntette sko i dag :D

P6150002.jpg P6150010.jpg P6150053.jpg P6150018.jpg

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur gikk i Killingdalsområdet, ikke langt fra hytta. En rype og en orrhane + en haug småfugler var de eneste andre levende jeg møtte i dag. Det er i grunnen helt greit for meg :-) 

Ikke et vondt ord om vinter og skiturer, men det ER deilig med masse farger i naturen. Elsker sommeren 😎

IMG_7923.JPG

IMG_7922.JPG

Endret av HegeJohnsen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Lillomarka ligger det et naturreservat som heter (enkelt og greit) Lillomarka naturreservat, og her finner man skikkelig uberørt skog. Jeg tok meg nedover Grytedalen. Dette er en utrolig trang og utilgjengelig dal, hvor det enkelte steder er veldig vanskelig å ta seg frem, spesielt nå som det er så mye vann. Turen er utrolig flott med en veldig frodig gammelskog, bekker, steinrøyser og Granbergsputtene - to bittesmå vann hvor det skal være fisk i det største av dem. En hengekøyetur hit må være helt fantastisk. Telt er det umulig å slå opp med de bratte sidene ned mot vannet. Legger ved et bilde av Granbergsputtene. Speilrefleksjonene er perfekte. Snur man bildet opp ned ser man knapt forskjell.

 

 

P1040681.jpg

Endret av aleks
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøve fisken i Mauken. Fant ut at det var litt for tidlig, da jeg kun hadde slukstang med. Fin tur!

IMG_3527.JPG

IMG_3531.JPG

IMG_3532.JPG

IMG_3537.JPG

IMG_3534.JPG

IMG_3539.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.