Gå til innhold
  • Bli medlem

Frisport Yaranga 4 light eller Fjellheimen Superlight 4 Camp


vetting

Anbefalte innlegg

Vi er på utkikk etter et tunelltelt til hele familien. Jeg har vært gira på å kjøpe et pent brukt Fjellheimen Superlight 4 Camp, men så så jeg fjellsport har tilbud på Frisport Yaranga 4 light. Jeg har brukt helsporttelt i 15 år, og er derfor veldig komfortabel med deres telt. Men kan godt prøve noe nytt :) Eventuelt bare komme med andre forslag...

 

Vi er som sagt ute etter ett telt til 4 personer (2 voksne og 2 barn som nå er 5 og 8år), tunell, lettvektstelt, 3sesongstelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge er for små for fire personer om du tenker litt frem i tid, etter min mening ;-) Jeg har akkurat samme dilemma med to barn på nå 4 og 6. Har vurdert frem og tilbake lenge uten å lande på noe, men har nå Helsport Fjellheimen 6 Camp øverst på ønskelista. Venter imidlertid på en oppdatert versjon som er enda mer romslig som jeg håper kommer. I dag bruker vi to telt og det fungerer greit, men ønsker etterhvert et større telt alle kan samles i ved dårlig vær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Fjellheimen Superlight 4 Camp i fjor for samme bruk som du er ute etter. Synes det var plenty med plass der for 4 stk (ungene var 5 og 8). Lettere å finne teltplass til to mindre telt, men hyggelig å sove i samme telt alle mann. Vekta på sekken ble også mer behagelig :-) 2600g for et så stort telt er helt klart innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 22.00, whistler skrev:

Begge er for små for fire personer om du tenker litt frem i tid, etter min mening ;-) Jeg har akkurat samme dilemma med to barn på nå 4 og 6. Har vurdert frem og tilbake lenge uten å lande på noe, men har nå Helsport Fjellheimen 6 Camp øverst på ønskelista. Venter imidlertid på en oppdatert versjon som er enda mer romslig som jeg håper kommer. I dag bruker vi to telt og det fungerer greit, men ønsker etterhvert et større telt alle kan samles i ved dårlig vær. 

6camp frister mtp plass, men vil helst ha et SL telt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 10.28, Droppen skrev:

Kjøpte Fjellheimen Superlight 4 Camp i fjor for samme bruk som du er ute etter. Synes det var plenty med plass der for 4 stk (ungene var 5 og 8). Lettere å finne teltplass til to mindre telt, men hyggelig å sove i samme telt alle mann. Vekta på sekken ble også mer behagelig :-) 2600g for et så stort telt er helt klart innafor.

2 mindre telt er jo å foretrekke med tanke på teltplass, når ungene vil sove for seg selv osv. Men nå er vi på utkikk etter ett telt som skal huse oss alle. Ser ikke bort ifra at det blir to telt til ved en senere anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.