Gå til innhold
  • Bli medlem

Feller til fjellski


EspenL

Anbefalte innlegg

Hei folkens! 

Har nettopp kjøpt meg Fischer jakt wax, et eldre par. De er rimelig breie, nokså lik Åsnes Kongsvold. Betalte hele 50 kr på en bruktbutikk og de ser nesten nye ut. 

Men! Uten noe integrert fellefeste på disse lurer jeg på hva dere anbefaler av feller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, EspenL skrev:

Hei folkens! 

Har nettopp kjøpt meg Fischer jakt wax, et eldre par. De er rimelig breie, nokså lik Åsnes Kongsvold. Betalte hele 50 kr på en bruktbutikk og de ser nesten nye ut. 

Men! Uten noe integrert fellefeste på disse lurer jeg på hva dere anbefaler av feller? 

Kva med eit par smale mohair langfeller som du kappar ved hælen? Eg brukte slik system på mine fischer e99 tidlegare, det funka gull. Klart ein mistar glisona framme, men til gjengjeld har ein heller ikkje "bremseeffekten" som ein får av framdelen på kortfellen :)

Langfell som ein gradvis kappa meir og meir var tidlegare brukt ein del på turar som til dømes over Grønland, før kortfellesystem dukka opp.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.