Gå til innhold
  • Bli medlem

Gave til ei som har alt og har gjort alt ...


Akto

Anbefalte innlegg

Hei, min første post dette her, men håper noen kan hjelpe meg. Jeg er på jakt etter en god ide!

Min mor fyller 70 år til sommeren, og jeg sliter alvorlig med å pønske ut en passende gave til - som overskriften sier - ei som har "alt" og som har gjort "alt". Hun er svært glad i alt av friluftsliv, og foruten å ha vært på stort sett alt av norske fjelltopper over 2000 meter, har hun også en lang rekke meritter i sekken:

Gått Grønland på tvers, klatret Mount Blanc, Elbrus,  i Himalaya (dog ikke type K2 eller Everest, det er litt for drøyt), vært superbirkebeiner 20 år på rad osv ... Hun kan ikke løpe lengre på grunn av knærne, men hun sykler og går på ski, og vi snakker om seriøse mengder av det. Hun er svært miljøbevist, er filosofisk, inkluderende, bedriver frivillighetsarbeid og er stort sett ei rå dame. Men å finne en passende gave til henne er vanskelig.

Hvis noen har tips til turer, foredrag, kurs eller andre opplevelser som er utenfor boksen eller originalt så ville jeg sette stor pris på tips :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elvepadlekurs da. Det hadde vært tøft for en 70åring! (Og det har hun kanskje ikke gjort?)

Ellers ville jeg foreslått en natt i tretopphytte, med hele familien. Det er relativt dyrt, men går dere sammen og sponser, går det kanskje greit, og så får dere et hyggelig døgn sammen på en spesiell hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet. @Akto

Mitt tips er å gitt bort en overnatting i en igloo. Krever litt innsats, men de færreste har sovet i en slik. Det går sikkert bra å vente med å få gaven, evntuellt er det beste å gjøre det på forskudd. 

Lager du den på rett sted vil også andre ha glede av den. Da kan du Feks merke den med et vippsnr slik at de som overnatter i den gir et beløp til en veldedig organisasjon. Merker du den med en # for insta, kan dere også følge med på gleden andre har av gaven. Blir en gave som blir husket.

IMG_2021.thumb.JPG.6c8e3a4921cbe682cdbd6c979bb27839.JPG

Her er den jeg har på 8 fot i hagen nå, men del ligger et par tråder om bygging av dem her fra forrige sesong. Den har plass til 2 (3 etter Helsport standard)

10 fot iglo

7 fot ( litt liten til en på 194cm)

9 fot 

Ps Høres uten som en flott mamma😀

Endret av Memento mori
La inn linker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tklami skrev:

Hva med et kajakk kurs eller noe sånt?

Hun er en erfaren kajakkpadler allerede :) Men godt forslag!

11 timer siden, Imp skrev:

Elvepadlekurs da. Det hadde vært tøft for en 70åring! (Og det har hun kanskje ikke gjort?)

Elvepadling tror jeg ikke hun har gjort, det skal jeg undersøke litt rundt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Memento mori skrev:

Velkommen til forumet. @Akto

Mitt tips er å gitt bort en overnatting i en igloo. Krever litt innsats, men de færreste har sovet i en slik. Det går sikkert bra å vente med å få gaven, evntuellt er det beste å gjøre det på forskudd. 

Lager du den på rett sted vil også andre ha glede av den. Da kan du Feks merke den med et vippsnr slik at de som overnatter i den gir et beløp til en veldedig organisasjon. Merker du den med en # for insta, kan dere også følge med på gleden andre har av gaven. Blir en gave som blir husket.

IMG_2021.thumb.JPG.6c8e3a4921cbe682cdbd6c979bb27839.JPG

Her er den jeg har på 8 fot i hagen nå, men del ligger et par tråder om bygging av dem her fra forrige sesong. Den har plass til 2 (3 etter Helsport standard)

10 fot iglo

7 fot ( litt liten til en på 194cm)

9 fot 

Ps Høres uten som en flott mamma😀

Takk!

Fantastisk ide, uavhengig av om det er en gave eller ei! Når det er sagt tar hun med seg barnebarna (mine jenter) på minst en overnatting ute per måned, året rundt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Akto skrev:

Hun er en erfaren kajakkpadler allerede :) Men godt forslag!

Elvepadling tror jeg ikke hun har gjort, det skal jeg undersøke litt rundt! 

Sjekk ut Mad Goats Kajakkskole om hun holder til på Østlandet. De er småsprø, men faktisk dyktige instruktører. 

Men har hun vært på rideferie enda? Det er faktisk en fantastisk måte å komme seg ut i naturen på. Litt mer meditativ enn halsbrekkende (kommer dog an på hårdotte mellom beina). Island blant annet et fint sted. Eller ri galematias i Mongolia? Det er ikke så turistifisert men fult mulig. Kirgisistan er også et sted som virker forlokkende å utforske fra hesteryggen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 15.1.2019 den 11.32, Akto skrev:

Hun er en erfaren kajakkpadler allerede :) Men godt forslag!

Elvepadling tror jeg ikke hun har gjort, det skal jeg undersøke litt rundt! 

Anbefaler Oslo Elvesportsklubb. De har som regel nybegynnerkurs en helg i starten av sommeren. Sjekk ut Facebooksiden deres. Stort fokus på trygghet, og å ha det gøy i vannet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.