Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Trollveggen Down850 - varm nok?


Fembøring

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en Norrøna Trollveggen Down850, men jeg må ærlig innrømme at jeg fikk mine tvil på om jakken var så varm som jeg hadde håpet på. Jeg har en kollega som har modellen fra et par år siden, og den oppleves som noe varmere. 

Er det noen som har erfaringer herunder? Er det noen jakker som noen kan anbefale, som muligens er varmere, dog, som ikke havner opp i 8-10 000 kronerssegmentet?

Bruken av jakken vil være lett turgåing/oppholde seg ute i kalde temperaturer. Jeg vet at Trollveggen er er designet med tanke på fjellklatring, men da jeg fikk modellen anbefalt, tok jeg sjansen, og gikk for den. 

På forhånd - takk for innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke testa jakka må jeg innrømme, og klarer heller ikke fort å se hvor mange gram dun som er i jakka. Ei jakke jeg bruker og som fungerer veldig godt for meg selv når det er veldig kaldt er mountain equipment Vega jacket. Den er ikke ekstremt dyr men god og varm. Men hva som er varmt for meg trenger ikke være varmt for deg. Hvor kalde temperaturer er det du skal bevege deg i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Tekniske detaljer på jakken: down850 - down fill power from 850 to 900 cu in/oz, down cluster from 93–96%. Etter å ha sendt Norrøna en e-post, fikk jeg følgende svar angående jakken, og forskjellen på 2018-modellen og den noe eldre:


"3040-10 har jeg etterspurt produktinfo om da jeg ikke ser det i mine data her. 
1603-17 har 260g goose down og 46g syntetisk isolasjon, fordelt på jakkevekt: 760g. Dette er da 850dun, altså en finered un enn 750dun og dermed høyere varmeegenskaper. 

Vi har med årene gått ned i vekt på selve produktet i seg selv uten å kompensere for egenskapene i form av isolasjon, men at det kan være noe mer (flere gram) dun i den tildigere jakken og tyngre ytterstoff kan være. Da dunen er finere nå er nok varmeegenskapene på høyden om ikke bedre, men vekt på jakken er mest sannsynlig redusert. 

Kan komme tilbake til deg med opplysninger om 3040-10 når/om jeg får det fra RDD-avdelingen. Dette er den varmeste jakken vi har i sortementet og tilfredsstiller kravene til de som er ute i kaldt og hardt vær".


Svaret kan virke noe selvmotsigende. Agenten mener her at den nye modellen er lettere, og har mindre, men finere dun, og derfor er minst like varm, om ikke varmere. Dette er jeg ikke enig i. 

Jeg har sett litt på Vega-jakken, og den kan absolutt være et alternativ. Jeg har også lest litt om Rab Positron, uten at jeg har fått prøvd den. 
Jakken er ikke tiltenkt rolig turgåing/oppholde seg ute, altså, det vil være viktig at den isolerer godt. Det var ikke himmel og hav i forskjell mellom Trollveggen Down850 2018-modell, og den gamle, men det at jeg kjente forskjellen såpass kjapt som jeg gjorde (når jeg sammenlignet jakkene) får meg til å tro at for meg, som ikke skal arbeide hardt/få høy puls, og setter pris på at varmen holder seg, vil fint klart en noe varmere jakke, potensielt. 

Jakken skal brukes på vinteren når det "er kaldt nok", men da jeg bor på østlandet, og sjeldent oppholder meg på Røros eller Finnmarksvidda, trengs ikke de heftigste ekspedisjonsjakkene som koster skjorta og tåler 50 minus. 


Alle svar/innspill er velkomne, på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuin er en forkortelse for Cubic Inches per Ounce, som altså sier hvor mye volum som en vektenhet med dun gir. Volum er i denne sammenheng proporsjonal med isolasjonsevne. Det blir ofte kalt Fill Power eller dunspenst. 

Du trenger ca 88 gram med "850dun" for å få ca samme isolasjonsevne som 100 gram med "750dun" - det er 12% vektreduksjon :thumbsup:  Så Norrøna er ikke helt på viddene, de kan redusere dunvekten og opprettholde isolasjonsevnen dersom de bruker dun av høyere kvalitet :D 

(Men vær oppmerksom på at dersom du sammenlikner høykvalitets dun fra europeiske og amerikanske produsenter, så vil de amerikanske oppgi en dunspenst som er ca 50 cuin høyere enn europeiske vil for den samme duna - dette kommer av forskjellige målestandarder på hver side av Atlanteren.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Norrøna Lyngen 750 dunjakke, ikke lettvektmodellen. Denne gikk ut av sortimentet for et par år siden, og isolerer bedre enn Lyngen 750 lightweight. Da jeg kjøpte den vurderte jeg Trollveggen siden den var oppgitt å holde enda bedre på varmen.
Men jeg er glad jeg kjøpte denne, den er mer enn varm nok ned til minus 15-18 grader som er det kaldeste jeg har brukt den i. Selvsagt da med ull innerst - det du har under jakken bestemmer mye av hvor varm du føler deg.
Min Lyngenjakke har dun med 750 Cuin, altså har Trollveggen dun med mer spenst (bedre kvalitet), noe som tilsier at den isolerer bedre med samme dunvekt. Jeg kan vanskelig tenke meg at du ikke vil holde varmen i den dersom det ikke er snakk om ekstrem kulde.
En litt romslig skalljakke utenpå dunjakken vil hjelpe godt, særlig hvis det er vind.
En god, lett dunjakke er et plagg man blir glad i, det er som å kle på seg et lag med varm luft :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, a_aa skrev:

Cuin er en forkortelse for Cubic Inches per Ounce, som altså sier hvor mye volum som en vektenhet med dun gir. Volum er i denne sammenheng proporsjonal med isolasjonsevne. Det blir ofte kalt Fill Power eller dunspenst. 

Du trenger ca 88 gram med "850dun" for å få ca samme isolasjonsevne som 100 gram med "750dun" - det er 12% vektreduksjon :thumbsup:  Så Norrøna er ikke helt på viddene, de kan redusere dunvekten og opprettholde isolasjonsevnen dersom de bruker dun av høyere kvalitet :D 

(Men vær oppmerksom på at dersom du sammenlikner høykvalitets dun fra europeiske og amerikanske produsenter, så vil de amerikanske oppgi en dunspenst som er ca 50 cuin høyere enn europeiske vil for den samme duna - dette kommer av forskjellige målestandarder på hver side av Atlanteren.)

Takk for infoen :) Norrøna er nok sikkert ikke helt på viddene nei, det ville nok vært rart. Men den "følte" varmen jeg kjente var ikke helt i par med den eldre modellen. Noe av forklaringen jeg fikk var at da det hadde mindre dun, men mer "tett"/bedre dunspenst enn den eldre modellen, og at dette kunne være derfor jeg kjente en slags mindre "varmefølelse", osv. Mye av dette kan sikkert være subjektivt, men det var snodig å kjenne på denne forskjellen, i samme vær/vindforhold. 

Den gamle modellen var riktignok i størrelse XXL, dog, kompisen min som bruker denne daglig har aldri kjent på hint av at den kan være kald. Eller, dvs, ikke før han relativt nylig vasket den. 

17 timer siden, Bjørn J skrev:

Jeg har en Norrøna Lyngen 750 dunjakke, ikke lettvektmodellen. Denne gikk ut av sortimentet for et par år siden, og isolerer bedre enn Lyngen 750 lightweight. Da jeg kjøpte den vurderte jeg Trollveggen siden den var oppgitt å holde enda bedre på varmen.
Men jeg er glad jeg kjøpte denne, den er mer enn varm nok ned til minus 15-18 grader som er det kaldeste jeg har brukt den i. Selvsagt da med ull innerst - det du har under jakken bestemmer mye av hvor varm du føler deg.
Min Lyngenjakke har dun med 750 Cuin, altså har Trollveggen dun med mer spenst (bedre kvalitet), noe som tilsier at den isolerer bedre med samme dunvekt. Jeg kan vanskelig tenke meg at du ikke vil holde varmen i den dersom det ikke er snakk om ekstrem kulde.
En litt romslig skalljakke utenpå dunjakken vil hjelpe godt, særlig hvis det er vind.
En god, lett dunjakke er et plagg man blir glad i, det er som å kle på seg et lag med varm luft :-)

Det er et interessant poeng, det med å stille Lyngen opp mot Trollveggen. Jeg har nok blitt litt mer av en frostpinne med årene, samt at når man setter pris på lun dunvarme, så tar jeg heller litt i overkant enn litt i underkant. Ull under er flott. Til daglig bybruk til/fra jobb osv på vinterstid er det som regel t-skjorte, skjorte, en form for ullgenser, og dunjakke, dog, det er deilig å kjenne såpass varme at man kan sløyfe genseren til/fra jobb uten at det blir for kaldt. 

Jeg reagerte bare på den følelsen jeg fikk av Trollveggen-jakken når man kom ut i litt vind, med et partre minusgrader. Hadde en Norrøna fleece istedenfor strikkagenser, og vinden ble merket mer enn jeg trodde. 

Enig, dunjakker blir man glad i :) Jeg skal avsted å prøve denne i dag, en Rab Positron:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4947250

Har blitt fortalt av flere i bransjen at de mener Rab er noe vassere enn Norrøna når det kommer til generell kvalitet, slitestyrke, vannavvisende egenskaper osv, så det er fristende å prøve. 

Noen som har erfaringer med Rab Positron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fembøring said:

Har blitt fortalt av flere i bransjen at de mener Rab er noe vassere enn Norrøna når det kommer til generell kvalitet, slitestyrke, vannavvisende egenskaper osv, så det er fristende å prøve. 

Rab har et meget godt rykte på dunjakkene sine, pass på at noen mener at de er små i størrelsene. Min Norrøna Lyngen er ikke vanntett, men lett regn preller av, så ytterstoffet er nok impregnert. Ulempen med en helt vanntett dunjakke er at den puster dårlig, så da blir duna fuktig innenfra. Nå bruker man vel sjelden dunjakken i regnvær, men under våte forhold er det sikkert smart å ha en skalljakke over.
Ytterstoffet i min Lyngen er ekstremt tynt, så jeg var litt skeptisk til slitestyrke. Men jakken var bare ei uke gammel da jeg gikk meg fast i ei svær rosebuske i hagen (ikke spør hvordan...), og 15-20 sylskarpe torner sto godt plantet i jakken. Heldigvis forholdt jeg meg rolig, og trakk ut ei og ei torn for å unngå rifter, og det er ikke mulig å se hull noen steder nå. Ikke noe dunlekkasje heller. Så da lærte jeg at tynt stoff kan også være forbausende sterkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 9.36, Fembøring skrev:

Bruken av jakken vil være lett turgåing/oppholde seg ute i kalde temperaturer. Jeg vet at Trollveggen er er designet med tanke på fjellklatring, men da jeg fikk modellen anbefalt, tok jeg sjansen, og gikk for den. 

På forhånd - takk for innspill. 

Hva er kriteriene dine for jakka?

  • Svært varm vs litt varm
  • Er vekt viktig (høy isolasjonevne pr gram), hviken vektområde er akseptabel?
  • Skal den ha romslig snitt (brukes utenpå andre ytterlag ved pauser) vs "kroppsnært" snitt?
  • Hette/ikke hette?
  • Er lommer til å oppbevare ting i viktig?
  • Kort vs rekke godt nedenfor rumpa?
  • Vanntett, motstanddyktig mot fukt, impregnerte fjær, eller null betydning da de skal brukes i minusgrader og tørre forhold?
  • Osv..

Jeg har en "lett" og romslig til å bruke utenpå andre skallplagg ved pauser på toppturer om vinteren, standplass under isklatring, rent ytterplagg når det er "mild kulde" og lav aktivitet, osv. Lett, og pakker veldig lite og er aldri noe spørsmål om den skal med i sekken.

DSC_0612.jpg.79198fb7bbcd66ac778cf6007fa1d1c5.jpg

(Lånt reklamebilde for illustrasjon.)

Motsatt ytterpunkt av dujakkene mine er en som er varm i baseamp på vinteren og kanon god å ha med på turer i sterk kulde (Har ikke brukt den i kaldere en rett under minus førti), men veier rundt 1.5 kg og pakker som en liten sovepose.

20190111_175509.thumb.jpg.ab5e8a9ef0c965eb1ab6ae1982156ce5.jpg

(Lånt reklamebilde for illustrasjon.)

Endret av Terka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 15.44, Bjørn J skrev:

Rab har et meget godt rykte på dunjakkene sine, pass på at noen mener at de er små i størrelsene. Min Norrøna Lyngen er ikke vanntett, men lett regn preller av, så ytterstoffet er nok impregnert. Ulempen med en helt vanntett dunjakke er at den puster dårlig, så da blir duna fuktig innenfra. Nå bruker man vel sjelden dunjakken i regnvær, men under våte forhold er det sikkert smart å ha en skalljakke over.
Ytterstoffet i min Lyngen er ekstremt tynt, så jeg var litt skeptisk til slitestyrke. Men jakken var bare ei uke gammel da jeg gikk meg fast i ei svær rosebuske i hagen (ikke spør hvordan...), og 15-20 sylskarpe torner sto godt plantet i jakken. Heldigvis forholdt jeg meg rolig, og trakk ut ei og ei torn for å unngå rifter, og det er ikke mulig å se hull noen steder nå. Ikke noe dunlekkasje heller. Så da lærte jeg at tynt stoff kan også være forbausende sterkt.

Fikk også litt følelsen av det når jeg prøvde enkelte modeller, at de var en smule mindre/satt tettere enn andre jeg har prøvd. Enig i det med impregneringen - greit å ikke ha full dekning på den fronten for min del. 
Huff, en rosebuske hørtes ikke akkurat ut som alfa omega for en dunjakke nei, bra du fikk reddet deg ut relativt jakkeuskadd. 

På 11.1.2019 den 18.19, Terka skrev:

Hva er kriteriene dine for jakka?

  • Svært varm vs litt varm
  • Er vekt viktig (høy isolasjonevne pr gram), hviken vektområde er akseptabel?
  • Skal den ha romslig snitt (brukes utenpå andre ytterlag ved pauser) vs "kroppsnært" snitt?
  • Hette/ikke hette?
  • Er lommer til å oppbevare ting i viktig?
  • Kort vs rekke godt nedenfor rumpa?
  • Vanntett, motstanddyktig mot fukt, impregnerte fjær, eller null betydning da de skal brukes i minusgrader og tørre forhold?
  • Osv..

Jeg har en "lett" og romslig til å bruke utenpå andre skallplagg ved pauser på toppturer om vinteren, standplass under isklatring, rent ytterplagg når det er "mild kulde" og lav aktivitet, osv. Lett, og pakker veldig lite og er aldri noe spørsmål om den skal med i sekken.

DSC_0612.jpg.79198fb7bbcd66ac778cf6007fa1d1c5.jpgMotsatt ytterpunkt av dujakkene mine er en som er varm i baseamp på vinteren og kanon god å ha med på turer i sterk kulde (Har ikke brukt den i kaldere en rett under minus førti), men veier rundt 1.5 kg og pakker som en liten sovepose.

Kriterier:
- Jakken kan gjerne bikke mer mot svært varm enn mot litt varm(ergo, et segment eller to under de heftigste ekspedisjonsjakkene)
- Vekt er ikke så viktig, da jeg ikke planlegger å bruke denne til heftige fjellturer/masse høypulsaktivitet. Tar gjerne god isolasjonsevne pr gram, selv om over all varme er viktigst. Har prøvd jakker på rundt kiloen +/-, uten at det gjorde noe. Er fleksibel her. 
- Snittmessig er jeg også åpen for det meste. Litt romslighet er jo veldig behagelig, og da får man jo plass til litt under jakken, uten at man ser helt sprengt ut. 
- Hette er et pluss, selv om det ikke er et must.
- Greie lommer er godt å ha, gjerne to på utsiden, og fint med minst en innerlomme. (Lommene på Trollveggen/Norrøna generelt har jeg vært veldig fornøyde med tidligere, også på Trollveggen). 
- Tar gjerne en lengde som ikke er helt i kort bomberstil, men uten at det blir parka. Fleksibel her. 
- Brukes helst i all hovedsak under relativt kalde(helst tørre) forhold, dog, vinteren i Norge kan jo by på litt av hvert. 

Da hovedønske er å kunne oppholde seg ute i alt fra passiv tilstand til rolig turtempo, i kaldt vær, samtidig som det ikke er en kamp om å holde varmen, heller jeg nok mot å ønske en jakke av det varmere slaget. Den 1.5 kg-ytterpunktet ditt @Terka kan høres ut som for heftig igjen, men noe litt under denne. Man er jo vekselvarm, men har tydeligvis blitt litt mer frostpinne med årene/setter pris på god varme, spesielt når man ikke skal drive med høypulsaktiviteter, fjellklatring og slikt. 

Mange takk for innspill så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som et godt alternativ, takk for tipset @Thomastoget :)

4 timer siden, Tessatroll skrev:

Mountain equipment K7

Forrige modell var i alle fall det likaste eg kom til mi Rab Neutrino pluss, som ni er ein utgått modell. 

Ein fin mellomting vil eg tru. 

Mountain equipment K7 ser veldig god og varm ut, her er det to jakker som må prøves, takker for tipset @Tessatroll :) Har vært og prøvd Rab Positron Pro, som har 70 gram mere dun enn den "vanlige" Positron, og den virket også veldig lovende. Her lukter det retur av Norrøna lang vei. 

4 timer siden, Tessatroll skrev:

Mountain equipment K7

Forrige modell var i alle fall det likaste eg kom til mi Rab Neutrino pluss, som ni er ein utgått modell. 

Ein fin mellomting vil eg tru. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi dunhimmel! Fikk prøvd K7 - nydelig varme i den, topp tips!

17 timer siden, Terka skrev:

Har myset litt på Stellar ja, men det er litt dumt at det ikke selges i butikk i Norge, slik at man kan prøve?! Jeg regner med det blir toll/mva på jakken, da den kommer fra utlandet, @ViktorS?

12 timer siden, ViktorS skrev:

Sjekk ut stellar equipment Red hot parka. Mye jakke for pengene. Vurderer å selge min da den ikke blir brukt for lite, XL har jeg den i. (Kunne hatt L hvis jeg ikke var 95kg på mine 177cm...)


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt Trollveggen i retur, og bestilt Rab Positron Pro, så får jeg se hvordan den kjennes. Om/enn/hvis den heller ikke skulle falle i smak, er jeg meget fristet til å prøve Stellar. Regner med du er fornøyd med varmeegenskapene til jakken, og ellers, @ViktorS?

7 timer siden, ViktorS skrev:

@Fembøring:

Fikk ikke noe toll og slikt nei. De har vel også gratis frakt og retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreløpig er jeg det:) er ei lettvekts jakke, veier vanvittig lite og komprimerer meget godt. Så naturligvis ikke en sykt slitesterk jakke. Men denne ble kjøpt for å ha i sekken for å slenge på seg på pauser i vinterkulda, og i camp vintertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har endelig funnet ut hvorfor min Fjellreven Expedition Down alltid har vert litt irriterende. Virker som den har litt for lite dun, og jeg har ikke merket noe til doble dunkammer. Den er jo selvfølgelig fake, siden jeg fikk den en gang min mor hadde vert i kina.

Eneste forskjellen på fake og ekte er fyllet visstnok, men jakken er jo ikke helt gale allikevel. Passformen er helt ypperlig, den er robust, og har praktiske håndvarmerlommer. Men gleden av å bruke den etter jeg fant ut at den er fake sank fra 10 - 2... :(

Jeg har en del trollveggen saker etterhvert, og jeg liker Norrøna produkter. Så jeg vurderer denne trollveggen 850 dunjakken.

Jeg bruker small i klær ellers. Hvordan er passformen på denne jakken? Bør jeg gå for M hvis jeg vil ha den utenpå resten av bekledningen? Eller er den allerede ganske generøs i snittet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius Engelsen skrev:

Har endelig funnet ut hvorfor min Fjellreven Expedition Down alltid har vert litt irriterende. Virker som den har litt for lite dun, og jeg har ikke merket noe til doble dunkammer. Den er jo selvfølgelig fake, siden jeg fikk den en gang min mor hadde vert i kina.

Eneste forskjellen på fake og ekte er fyllet visstnok, men jakken er jo ikke helt gale allikevel. Passformen er helt ypperlig, den er robust, og har praktiske håndvarmerlommer. Men gleden av å bruke den etter jeg fant ut at den er fake sank fra 10 - 2... :(

Jeg har en del trollveggen saker etterhvert, og jeg liker Norrøna produkter. Så jeg vurderer denne trollveggen 850 dunjakken.

Jeg bruker small i klær ellers. Hvordan er passformen på denne jakken? Bør jeg gå for M hvis jeg vil ha den utenpå resten av bekledningen? Eller er den allerede ganske generøs i snittet?

Hvordan fant du ut at den var fake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ViktorS skrev:

Hvordan fant du ut at den var fake? 

Dvs. mest sannsynlig Fake:

- Denne jakken skal ha to lag dun, min jakke har bare ett lag såvidt jeg kan kjenne

- Det kjennes ut som det er mer fjær enn normalt i dunkamrene. Veldig mye fjær faktisk.

- Jakken veier 1kg i XS mens den er opgitt å veie 1,7-1,8 kilo i M.

- Det oppstår lett områder på jakken uten dunfyll, men den har flere lag stoff og er ganske tykk ellers, så den har holdt varmen allikevel..

- Den er kjøpt av min mor i Kina, det er også en av de jakkene Fjellreven har oppdaget kopier av.

Så jeg tror min er en kopi ja.

 

Men allikevel, så er det trolig den varmeste av jakkene mine (arctertyx atom AR blir den andre jeg kan sammenligne med, det er jo en mue tynnere type jakke). Passformen gjør at jeg kan smette den kjapt utenpå hvilke som helst klær. Stoffet er robust, håndvarmerene er gode. Glidelåsen er kraftig, og svært lett å lukke. Den rekker godt over rompen, og den romslige passformen gjør at ikke dunet trykkes flatt så lett. Jakken ser enkel ut, men løsningene er primitive og veldig gode allikevel, samt lett å ta av/på og lukke/åpne glidelåser med tykke votter.

Utenpå er de like, men inni er de nok forskjellig:https://www.klikk.no/helse/trening/tester/den-til-hoyre-er-juks-2490640

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Norrøna Trollveggen down 850 i butikken i dag. Jeg kan ikke begripe hvis noen fryser i denne vel?! Dette er en veldig tykk jakke...

Doble dunkammer, skikkelig velfylt med dun, tette sømmer, helt vindtett, og nesten vanntett også (5 av 6 på vanntetthet). Da kan den jo også benyttes i litt fuktig høstvær, om noen skulle føle behov for en så diger jakke om høsten.

Den går utenpå skalljakke uten problemer, men er så tettsittende at den også går under om noen vil det, selv om den er ganske tykk.

Den er vid i halsåpningen, så du får trukket opp glidelåsen helt selv om du har jakke med hette på under.

Den går langt langt ned på rompen.

Lommene virker veldig gode.

Veier i overkant av 700 gram.

Grov glidelås som glir lett uten å hekte seg i stoffet, også med votter.

7 års garanti for royalty kunder (alle kan bli det).

Ulempene med jakken:

- Den er som nevnt tykk og stor, tar litt stor plass i sekken.

- En liten anelse tight passform, jeg liker de enda løsere til bruk utenpå skalljakken.

 

Jeg har ikke kjøpt den enda, men vurderer sterkt å slå til i morgen. 4500kr er mye penger.

Er litt i stuss på om jeg trenger en så tykk jakke, men kjedelig å velge en for tynn. Det er jo vanligvis bare 0-15 minus her på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
chrm81 skrev (7 timer siden):

Jeg har brukt Trollveggen 850 ett år nå. God og varm første sesong, men duna har flyttet seg så nå er det ingen dun på innsiden av overarmene helt ned til albuen. Noen som har opplevd det samme, evt tips til å ordne det?

Min ble våt på en vintertur, en vaskefille ble den.

Ga den en vask med dunsåpe, og en runde med wash-in dunimpregnering. Tørk i trommelen, og minst like god som ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.