Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor er det nok snø til ski og pulk, nå??


Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal ut på tur noen dager med telt og pulk. Har sjekket opp Femundsmarka, men her er det enda for lite snø. Jeg bor i Oslo og har bil. Trenger tips til område maks 5-6timer unna oslo der det er nok snø til å dra pulk. Har tenkt på Blefjell-området, men der har jeg vært så mange ganger. Tips mottas med takk!!

Endret av Hans-Marius Føleide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Sjimpansen skrev:

Ingen som vet hvordan forholdene er i Blefjellområdet? Skiføre og antall cm. snø?

Etter det jeg vet er det fortsatt litt lite, men mulig å gå på ski. 20-30cm. Det er kjørt en del løyper. 

Godt tips er å følge interessegrupper på facebook. F. Eks på gruppa «Blefjell» kommer det stort set daglig rapporter fra folk som har vært på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sjimpansen skrev:

Ingen som vet hvordan forholdene er i Blefjellområdet? Skiføre og antall cm. snø?

Internett er jo fullt av informasjon dersom man er villig til å ta et kjapt søk...  "På Blefjell er det kjørt opp flere mil med løyper og det meldes om ca 40 cm med snø de fleste stedene. Løypa mellom Blestua og Fagerfjell er kjørt opp, også med egen skøytetrase, bra forhold, men litt hardt. Krøkla-runden er også kjørt, men med litt varierende føreforhold."

Her er info om snømengder på en del andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.