Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisko til barn


Berits

Anbefalte innlegg

Har en gutt med høg rist og som derfor ikke klarer å få på seg skisko som har glidelåslukking utenpå snøringen. Har kikket på nett og den eneste skiskoen jeg finner uten glidelåslukking er "Alfa hot kid". Men finner den i svært få butikker og kun i noen utvalgte størrelser, så jeg lurer på om den er gått ut av produksjon......... Er det noen som kan anbefale andre sko? Er en fordel om de i tillegg er varme :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, Berits skrev:

Har en gutt med høg rist og som derfor ikke klarer å få på seg skisko som har glidelåslukking utenpå snøringen. Har kikket på nett og den eneste skiskoen jeg finner uten glidelåslukking er "Alfa hot kid". Men finner den i svært få butikker og kun i noen utvalgte størrelser, så jeg lurer på om den er gått ut av produksjon......... Er det noen som kan anbefale andre sko? Er en fordel om de i tillegg er varme :-)

 

Hvilken størrelse er du på jakt etter? Vi har noen par med snøring oppå som småen har vokst ut av... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver lite om størrelse, alder og bruk men jeg tar utgangspunkt i friluftsliv og lek på ski;

Gamle gode Alfa Hot Kid er noe av de beste skiskoene du får tak på spør du meg. Overlegne det meste annet der ute! Både hva gjelder varme, holdbarhet, passform og støtte.

Min erfaring med dem er fra våre egne unger, med høy vrist! Samt etter å ha jobbet over 10 sesonger med ski-opplæring/-lek for barn.

Kjøp brukt :) Ingen fare OM de har formet seg etter forrige bruker/brukere føtter. Sannsynligheten er liten for at de har formet seg i særlig grad til tidligere bruker, og om så spiller det ingen rolle så lenge du velger sko som er store nok.

Sliter du med passform i disse eller andre skisko prøv dere frem med å eventuelt ta ut hele inner-sålen og heller bruke dobbelt opp med skikkelig tykke sokker. Eventuelt en vanlig og en litt tykkere (ull).

Lykke til med mye lek og læring i vinter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tshansen said:

Hvilken størrelse er du på jakt etter? Vi har noen par med snøring oppå som småen har vokst ut av... 

Jeg er på jakt etter størrelse 34-35 alt etter hvor store de er i størrelsen. Kan du ha noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, eer said:

Du skriver lite om størrelse, alder og bruk men jeg tar utgangspunkt i friluftsliv og lek på ski;

Gamle gode Alfa Hot Kid er noe av de beste skiskoene du får tak på spør du meg. Overlegne det meste annet der ute! Både hva gjelder varme, holdbarhet, passform og støtte.

Min erfaring med dem er fra våre egne unger, med høy vrist! Samt etter å ha jobbet over 10 sesonger med ski-opplæring/-lek for barn.

Kjøp brukt :) Ingen fare OM de har formet seg etter forrige bruker/brukere føtter. Sannsynligheten er liten for at de har formet seg i særlig grad til tidligere bruker, og om så spiller det ingen rolle så lenge du velger sko som er store nok.

Sliter du med passform i disse eller andre skisko prøv dere frem med å eventuelt ta ut hele inner-sålen og heller bruke dobbelt opp med skikkelig tykke sokker. Eventuelt en vanlig og en litt tykkere (ull).

Lykke til med mye lek og læring i vinter :)

 

Er ute etter størrelse 34-35 alt etter hvordan de er på størrelsen, men finner desverre lite brukte skisko uten glidelåslukking.............. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo sesongen her så da haster det sikkert litt, men legg inn et autosøk der brukt utstyr selges og/eller legg inn en ønskes kjøpt annonse.

Det bør være mange av Alfa Hot Kid støvlene der ute, da de er tilnærmet umulig å slite ut :) 

Et alternativ er Alpina sine T5 Jr støvler. Langt i fra like gode, men et OK alternativ med snøring, om du får tak i de da,,,,,, Må ikke forveksles med de andre Jr støvlene fra Alpina som har veldig like navn om jeg husker rett.

Madshus har også hatt en OK modell med snøring, men kjenner dessverre ikke til hva den heter.

Beklageligvis er det blitt viktigere med utseende enn praktiske bruks-egenskaper og holdbarhet. Å lage barne-skisko med glidelås forteller en del om manglende praktisk erfaring hos designer og produsent generelt. Økonomi og mote er vel sterkt inne å påvirker her også vil jeg tro, så vi forbrukere må vel og muligens være med å dele litt av skylden?

Trenden er dårlig i hvert fall. Håpet kan jo være at en representant fra en fornuftig produsent leser dette her og klarer å motivere gjengen sin til å produsere en god støvel ala Hot Kid en gang i fremtiden.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Berits skrev:

Jeg er på jakt etter størrelse 34-35 alt etter hvor store de er i størrelsen. Kan du ha noe sånt?

Beklager, du er dessverre på jakt etter litt for store sko. Jeg hadde i 32 :-( Mener at vi fikk tak i sist par sko via en facebook gruppe eller noe slikt. Skal høre med sjefen i huset om hun har noen stalltips :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.